9 مدل محتوا که به سئو محلی سایت کمک می‌کند.

مدل محتوا

در این بخش از آموزش سئو سایت، می خواهیم در خصوص سئو محلی و فاکتورهای موثر در سئو محلی صحبت کنیم و همانطور که بارها گفتم محتوا شاهرگ اصلی سئو سایت و جز فاکتورهای سئو داخلی می باشد و قصد داریم در مورد 9 مدل محتوا که به سئو محلی سایت شما کمک می‌کند، صحبت کنیم.

برای افزایش رتبه بندی محلی در نتایج جستجو گوگل، نیاز به محتوا مناسب برای سئو محلی دارید.

برای تقویت استراتژی‌ سئو محلی خود، این 9 مدل محتوا را برای سئو محلی سایتتان در نظر بگیرید.

زمانی که در اینترنت به دنبال یک غذاخوری یا رستوران ایرانی خوب هستم وقتی از طریق گوگل جستجو می کنم همیشه اطلاعات محلی و وب سایت های اطراف من رو نمایش میده که شامل اطلاعات آدرس و تلفن رستوران‌های ایرانی است که اکثرا این اطلاعات از پروفایل کاربری گوگل بیزینسی و نقشه های گوگل Google Map و اطلاعات محلی نمایش داده می شود.

متأسفانه، وب سایت‌های محلی روز به روز اطلاعات SERP محلی آنها در حال کاهش می باشد.

در سال 2020 بیش 65 درصد جستجوهای گوگل. اطلاعاتی را که به کاربر ارائه می‌دهد از طریق اطلاعات نتایج جستجو SERP محلی می‌باشد.

که این رقم در سال 2019 کمتر از 50 درصد بوده است.

در گذشته قرار گرفتن وی سایت در رتبه‌بندی برای سئو محلی بسیار ساده بود.

اینجوری بود شما باید اطلاعات محلی یا NAP خود را در قسمت پایین وب سایت اضافه می کردین و با قرار دادن چند بک لینک مناسب و لینک سازی و تمام! و در نهایت وب سایت شما در جستجو جز 7 لینک برتر نمایش داده می شد.

امّا درحال حاضر این اقدامات کافی نبوده و برای ارتقا وب سایت در نتایج سئو محلی بایستی حتماً محتوا با کیفیت و محتوا محلی تولید کنید.

منظور از تولید محتوا محلی همان محتوایی هستش که در نتایج جستجو محلی ، وب سایت شما نمایش داده شود و با انجام درست سئو محلی و درج اطلاعاتی از جمله آدرس و شماره های تمایش درمحتوا محلی می‌توانید ترافیک وب سایت را تا 300 درصد افزایش دهید.

با تولید محتوا با کیفیت محلی، می‌توانید برای کلمات کلیدی محلی هم رتبه خوبی از گوگل بگیرید.

برای اینکه بخواهم به شما کمک کنم تا وب سایت خودتان را با ثبت محتوای محلی در رتبه‌بندی گوگل بروز نگه دارید در نتایج برتر نمایش داده شوید.

همچنین بخواهید همیشه استراتژی سئو محلی خود را تقویت کنید، باید در ادامه مقاله با 9 مدل محتوا محلی را که در ادامه خواهم گفت آشنا شوید و آن ها را در وب سایت‌تان پیاده کنید تا در سئو محلی نتیجه خوبی بگیرید و در نتایج محلی گوگل دیده شوید و در رتبه‌بندی قرار بگیرد.

اما اول باید بدانیم که …

محتوا سئو محلی چیست؟

محتوا سئو محلی، محتوایی که شامل اطلاعات تماس و آدرس، تصاویر مربوط به مکان و ویدیوهایی می باشد که برای رفع نیاز کاربران محلی و آنچه جستجوگران در اظراف خود جستجو می‌کنند می‌باشد.

محتوا سئو محلی چیست؟

محتوای سئو محلی، محتوایی که شامل اطلاعات تماس و آدرس، تصاویر مربوط به مکان و ویدیوهایی می باشد که برای رفع نیاز کاربران محلی و آنچه جستجوگران در اظراف خود جستجو می‌کنند می‌باشد.

این محتوا می‌تواند در کجای وب سایت قرار بگیرد که می تواند شامل صفحه Landing Page، صفحه گوگل بیزینس و یا هر صفحه دیگری باشد.

اگر یک سایت با کسب و کار محلی دارید که قصد دارید برای یک محله یا منطقه خاصی سئو داشته باشید و محصولی را بفروشید و درآمد داشته باشد و هدف شما یک محله و منطقه خاص است سعی کنید تمام محتوا سایت شما برای همان محله و منطقه تهیه و تولید شده باشد.

اجازه دهید واضح‌تر بگم – هیچ جادو یا تکنیک جادویی ماورایی در سئو محلی سایت وجود ندارد که سریع بتواند ترافیک محلی را به کسب و کار و وب سایت شما هدایت کند.

تفاوت بین «محتوا» و «محتوا محلی» در هدف شما در فروش شما و میزان درآمد شماست و هدف کاربران در جستجویی که انجام می‌دهند دارد.

هنگام تولید محتوای محلی به کاربران محلی و سازمان و شرکت‌های اطراف خودتان و در کل به روابطی به وب سایت شما و کسب و کار محلی و اطراف شما دارد فکر کنید و سعی کنید از این روابط محتوا تولید کنند و در این محتوا وب سایت های کسب وکار محلی خودتان لینک بدین و با این کسب و کارها ارتباط برقرار کنید.

همچنین در تولید محتوا محلی، از کلمات کلیدی محلی پرجستجو و کلمات کلیدی که کاربران محلی و کسب و کارهای اطراف شما بیشتر استفاده می‌کنند استفاده کنید و برای این کلمات کلیدی سعی کنید چندین مقاله تولید کنید و در متن محتوا مقالاتتان به کسب و کارهای محلی لینک دهید.

باور کنید اگر این اقداماتی که در خصوص محتوا محتوا محلی انجام دهید می‌توانید ترافیک محلی خود را تا 90 درصد افزایش دهید.

چگونه محتوا سئو محلی بنویسید؟

موتورهای جستجو چند نکته برای کمک به رتبه‌بندی سئو محلی سایت در نتایج جستجو محلی ارائه می‌دهند.

4 نکته اثبات شده برای تولید محتوا سئو محلی وجود دارد:

1- حتماً از اسکیما های نشانه گذاری (Schema Markup) استفاده کنید.

همان‌طور که اطلاعات نتایج جستجوی گوگل (SERP) کامل‌تر و تعاملی‌تر و غنی‌تر می‌شود، اسکیما‌ها حیاتی‌تر و مهم‌تر می‌شود.

با اضافه کردن اسکیما های نشانه گذاری (Schema Markup) در محتوا مقاله، به کسب و کار و وب‌سایت محلی خودتان اهمیت بالاتری می دهید.

2- از عبارت محلی در محتوای خود استفاده کنید.

در حالی که تحقیق کلمات کلیدی محلی برای ساختار محتوای شما ضروری است درک اینکه چگونه موضوعی تولید کنید که عبارات محلی را در جستجو قرار گیرد بسیار مهم‌تر است.

اگر یک قدم عقب‌تر بردارید و به کسب و کار خود فکر کنید می‌توانید اقدام به تولید محتوایی کنید که از عبارات محلی (آدرس، شماره های تماس و نقشه سایت و… ) و سایر کلمات کلیدی محلی خود در محتوا قرار دهید و با سئو محتوا محلی موفقیت سایت خود را مشاهده کنید.

3- همان طور که صحبت می‌کنید، بنویسید.

جستجو صوتی Voice Search برای سئو محلی سایت چیز جدیدی نیست.

در واقع 75 درصد از افرادی که اسپیکرهای هوشمند دارند از جستجو صوتی Voice Search برای جستجوی کسب و کارهای محلی خود استفاده می‌کنند.

اگر محتوا مقالاتتان را با لحن محاوره‌ای و همان جوری که صحبت می کنید بنویسید، می‌توانید آن عبارت‌ها را با استفاده جستجو صوتی Voice Search در اطلاعات نتایج جستجوی گوگل (SERP) هدف قرار دهید.

4- تصاویر، قهرمان گمنام سایت شما هستند.

وقتی صحبت از سئو محلی سایت به زبان میاد، تصاویر اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

اما با پیشرفت جستجو موبایلی، باید تصاویر خود را برای جستجو موبایلی بهینه کنید.

با درج تصاویر منحصر به فرد (نه عکس کپی از سایر وب سایت ها) و با درج متن جایگزین alt برای تصاویر و ثبت اسیکما نشانه گذاری (Schema Markup) برای تصاویر می‌توانید شانس بیشتری برای رتبه‌بندی در جستجو موبایلی برای سئو محلی سایت داشته باشید.

برای سئو محتوای محلی از تصاویر جذاب استفاده کنید تا محتوای سایت شما را جذاب‌تر کند.

9 مدل از محتوا برای سئو محلی

1- ثبت یک صفحه با اطلاعات محلی در landing Page

در این بخش یک چالش سرگرم کننده وجود دارد:

آیا می‌توانید برای عبارات و کلمات کلیدی محلی بدون اینکه صفحه محلی (تماس باما) داشته باشید رتبه بگیرید و رتبه از گوگل دریافت کنید؟

سئو محلی - استفاده از اسکیما 2

جواب این میشه که اگر یک صفحه وب سایتتان (وب سایتی یک صفحه آن دارای اطلاعات محلی باشد) یک صفحه Landing Page داشته باشید می توانید از گوگل رتبه خوبی بگیرید و در رتبه‌بندی SERP محلی بسیار آسان‌تر دیده خواهید شد.

اگر یک وب سایت با کسب و کار محلی دارید چند آدرس در سایت دارید (نمایندگی دارید) سعی کنید برای هر نمایندگی یک صفحه Landing Page در وب سایت را به به صورت اطلاعات محلی (آدرس، شماره تماس ها و درج نقشه سایت) اختصاص دهید.

اطلاعات محلی در landing Page

نمونه‌: رستوران‌های زنجیره‌ای و بستنی‌فروشی‌هایی چندین نمایندگی فعال دارند.

2- ثبت صفحه Landing Page برای هر ایالت یا منطقه‌

خیلی سخت است که کاربران را برای هر محتوا جدیدی که منتشر می‌کنید، هیجان زده شود که بخواهد مطالب را به صورت کامل مطالعه کند.

اما اگر بخواهید در فضای سئو محلی سایت رقابت داشته باشید بایستی محتوای جذاب برای هر ایالت و منطقه به صورت جداگانه تولید کنید که کاربر را مجاب کنید که تمام مقاله شما را مطالعه کند.

سئو محلی -استفاده از عبارت محلی

ایجاد وب سایتی که هر صفحه‌اش مربوط به محتوای مکانی و اطلاعات منطقه ای شاید باشد سخت و تعداد آن زیاد باشد اما شما می‌توانید محتوا و اطلاعات محلی (آدرس، شماره تماس ها و درج نقشه سایت) را براساس ایالت یا منطقه تولید و لینک دهی کنید.

3- اضافه کردن صفحات پرسش و پاسخ (FAQ) در سایت

اضافه کردن صفحات پرسش و پاسخ (FAQ) یا همان بخش پرسش های متداول در در یک سایت فروشگاهی می تواند یک تکنیک جذاب برای رقابت در سئو سایت باشد.

سئو محلی - سئو نویسی 1

به عنوان مثال: وب سایت دیجی کالا یک صفحه کامل (پرسش و پاسخ) را به عنوان سؤالات متداول در سایت اختصاص داده است.

سئو محلی - سئو نویسی 2

4- اضافه کردن امکان خرید محصول با هدایا یا تخفیفات ویژه به کاربران محلی

اگر وب سایت فروشگاهی دارید سعی کنید یک یا چند محصول خود را با تخفیفات ویژه و با ارائه هدیه‌ای به کاربران محلی خودتان در ازای خرید این محصول ارائه و معرفی کنید.

سعی کنید با شخصی‌سازی محصولات ویژه با ارائه هدایا و تخفیفات ویژه برای ساکنان محلی، میزان فروش و درآمد خود را بالا ببرید.

مثال : هتل شیکاگو که اگر از سایت هتلی در شیکاگو یک اتاق رزرو کنید یک پارکینگ اختصاصی هدیه دریافت خواهید کرد.

یا وب سایت دیزنی که به مشتریان محلی تخفیفات ویژه‌ای ارائه می‌دهد.

سئو محلی -  اضافه کردن امکان خرید محصول

با ارائه یک تخفیف ویژه به کاربران محلی، برای مشتریان خود جذابیت ایجاد کنید و به کاربران محلی خود حس خاص بودن بدهید.

این مسابقه شدید برای رسیدن به صدر نتایج SERP محلی است.

5- میزبان رویدادهای محلی Local Events در سایت باشید.

سعی در وب سایتتان هر چند وقت یکبار (مخصوصاً در شروع کار سایت) متناسب با کسب و کارتان یک رویداد محلی Local Event ترتیب دهید و کاربران و مشتریان محلی و اطراف خود را کنار هم جمع کنید و سرویس خدمات رایگان ارائه دهید و محصولات و خدمات سایت را نمایش دهید.

سئو محلی -  رویدادهای محلی Local Events 1

از کاربران رایگان پذیرایی کنید این کار به شدت به سئو محلی و کسب و کار شما کمک می‌کند.

اگر رویدادی Event معرفی کردید که تاریخ اجرای آن را اعلام نکرده باشید مطمئن باشید این اقدام به شدت روی سئو محلی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

سئو محلی -  رویدادهای محلی Local Events 2

6- در سایت برای رویدادهای محلی Local Events یک بخش تقویم و زمان بندی Event ایجاد کنید.

اگر قصد دارید در سایت فروش خوبی داشته باشید و به درآمد خوب برسید سعی کنید در وب سایتتان یک بخشی داشته باشید که تمام رویدادهای محلی Local Events (اجرا شده و در حتی رویدادهایی که در آینده اجرا شوند) در آن نمایش داده شود تا کاربران بدانند شما تا به این لحظه در سایت چه رویدادهایی Local Events اجرا کردید و در چه رویدادهایی در آینده قرار است شرکت کنید.

سئو محلی -  رویدادهای محلی Local Events 3

در هر رویداد محصولات و خدمات جدید خود را ارائه دهید و جذب بالا کاربران محلی به رویداد Events هم به فروش بالا شما کمک می کند و هم رتبه سئو محلی خوبی از گوگل دریافت می‌کنید.

یا اینکه می‌توانید با سایت‌های همکار (رقیب) یک رویداد Event مشترک ایجاد کنید که این اقدام هم اگر درست اجرا شود می تواند روی سئوی محلی سایت تاثیر خوبی داشته باشد.

سئو محلی -  رویدادهای محلی Local Events 4

7- ایجاد بخش مطالب وبلاگ در سایت

محتوا بخش وبلاگ‌ جایی است که جادو سئو سایت اتفاق می‌افتد.

اگر یک سایت با کسب و کار محلی دارید و به دنبال رقابت و رتبه در SERPهای محلی هستید، بدانید که داشتن وبلاگ فعال در بهبود رتبه‌بندی شما کمک می‌کنید.

سئو محلی -  مطالب وبلاگ در سایت 1

برای محتوا وبلاگ نمی‌دانم در خصوص و در چه موضوعی می خواهید مطلب داشته باشید اما من به شما چند ایده تولید محتوا می‌دهم:

  • تولید محتوا در خصوص اعلام مکان جدید

می‌توانید چندین محتوا در خصوص مکان جدید و فروشگاه فیزیکی جدیدی که تاسیس می کنید تولید کنید.

  • در خصوص قوانین فروشگاهتان و سایت تولید محتوا کنید

می توانید محتواهایی در خصوص قوانینی که در خرید محصول در فروشگاه سایت و نحوه پرداخت (گارانتی محصولات) دارید صحبت کنید.

  • تولید محتوا در خصوص اطلاعیه‌های محصول و سایت

می‌توانید محتواهایی در خصوص امکانات جدید سایت و محصولات و اجناس جدیدی که در فروشگاه تولید صحبت کنید و کاربران را با محصولات جدید در سایت آشنا کنید.

  • تولید محتوا با انجام مصاحبه‌ها

می‌توانید محتواهایی در خصوص مصاحبه با مشتریان خود و کاربرانی که از وب‌سایت خرید انجام داده اند و از مشتریانی که از خدمات شما رضایت دارند نظرات مثبت را در سایت درج کنید و تولید محتوا با عنوان رضایت مشتریان در سایت منتشر کنید.

سئو محلی -  مطالب وبلاگ در سایت 2

8- تولید محتوا با شروع عنوان «بهترین ها …»

شما در وب سایتتان می‌توانید محتواهایی با عنوان «بهترین …» هر چیزی که به کسب و کار شما مرتبط است ارائه دهید.

این مقالات با عنوان شروع «بهترین ها …» برای کاربران از جذابیت بالایی برخوردار می‌باشد.

سئو محلی -  تولید محتوا با شروع عنوان «بهترین ها ...»

9- در وب سایت صفحات خبری Press داشته باشید

الان اکثر وب سایت‌ها یک بخشی با عنوان صفحات خبری Press Pages دارند.

شما با تولید محتوای محلی مناسب در این بخش می‌توانید رتبه سئو محلی خوبی از گوگل دریافت کنید.

در آخر هم باز هم تکرار می کنم، محتوا می‌تواند رتبه‌بندی جستجوی محلی شما را بهبود ببخشد.

با تغییر الگوریتم‌های محلی و انطباق ویژگی‌های نتایج جستجو SERP با رفتار مصرف کننده، الگوریتم سئو محلی تغییرات جدیدی پیدا کرده است.

تولید محتوا - وب سایت صفحات خبری Press

این تغییرات از صفحات NAP در سایت شروع شده تا صفحات خبری و مطبوعاتی همگی محور هدف قرار دارند.

بنابراین قبل از اینکه شروع به تولید محتوا برای سئوی محلی خود کنید بهتر است این 9 مدل محتوا را برای کسب و کار خود در نظر بگیرید.

محسن زمانی هستم، برنامه نویس و طراح وب ، سئو هم بلدم . به هدف تفریح و سرگرمی این وب سایت رو طراحی کردم تا مطالبی که دوست دارم رو اینجا به اشتراک بزارم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.