6 تاکتیک سئو کلاه سیاه که فکر می کنید تاثیر مثبت دارد

6 black hat SEO tactics that you think will have a positive impact

در این مقاله آموزش سئو سایت، می خواهیم بدانیم که چرا بعضی از افراد فکر می کنند انجام تاکتیک های سئو کلاه سیاه می تواند تاثیر مثبتی روی سایت شما داشته باشد.

هرکسی تعریف خودش را از سئو کلاه سیاه دارد اما به طور کلی …

سئو کلاه سیاه چیست؟

به زبان ساده، سئو کلاه سیاه شامل انجام اقداماتی می باشد که برخلاف فاکتورهای سئو و الگوریتم های پیشنهادی گوگل می باشد.

برخی از افراد سئوکار، تکنیک های سئو کلاه سیاه را مسیری سریع برای رسیدن به رتبه­ های بالاتر در گوگل نگاه می­ کنند.

در واقع بسیاری از افراد سئوکار بر این باورند که تاکتیک­ های سئو کلاه سیاه بسیار مفید می باشد و دیگران را به انجام آن تشویق می ­کنند.

برخی از روش­ های رایج سئو کلاه سیاه عبارتند از:

  1. تولید محتوا پنهان شده برای کاربر و خزنده های گوگل
  2. ارسال خودکار لینک های مقالات سایت به کاربران (هرزنامه)
  3. استفاده بی رویه از کلمات کلیدی در مقالات
  4. درج لینک مقالات سایت در وبلاگ های خصوصی
  5. شرکت در انجمن های بی اعتبار و درج لینک مقالات به بهانه تولید بک لینک
  6. ایجاد لینک پروفایل در سایت های تبلیغاتی

با این حال اشتباه نکنید اما:

اگر در وب سایتتان برای سئو سایت از سئو کلاه استفاده می کنید، گوگل با استفاده از الگوریتم­ های هوشمند خیلی سریع متوجه این موضوع خواهد شد و وب سایت شما را جریمه خواهد کرد.

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که وب سایتی رتبه خوبی دارد و وب سایت به طور شفاف از تکنیک ­های سئو کلاه سیاه استفاده می­ کند بدون آن­که گوگل وب سایت را جریمه کند.

این گونه وب سایت ها می ­تواند خیلی افراد متخصص سئو را گمراه کند که آیا ارزش دارد که از این تکنیک استفاده کنیم یا نه.

به جای این­که سریع باور کنیم که استفاده از سئو کلاه سیاه ایده خوبی است بیایید بررسی کنیم که دلیل این که این تکنیک در برخی از وب سایت­ های خاص کار می ­کند چیست؟

در ادامه مقاله من 6 دلیل می ­آورم که چرا برخی وب سایت­ ها که از تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده می­ کنند، معمولاً در نتایج موتورهای جستجو رتبه خوبی می­ گیرند:

1.کمپین SEO وب سایتتان هنوز در مرحله اولیه است.

سئو یک ماراتن یا رقابت است نه یک سرعت.

انجام بسیاری از تکنیک­ های سئو کلاه سیاه باعث افزایش ناگهانی رتبه وب سایت شما می­ شوند.

این افزایش سرعت ناگهانی به متخصصان سئو کلاه سیاه اجازه را می­ دهد تا نتایج کوتاه­ مدت سئو سایت را با سرعت بالاتریبه کارفرما ارائه دهند.

اما یادتان باشد که این نتایج سریع نیز به سرعت هم ناپدید خواهد شد.

افرادی که با سرعت زیاد رتبه وب سایت را بالا می ببرند و سئو سایت را بهینه می کنند، قصد دارند در جلسه یا برای گرفتن پروژه سایت مشتری یا برای مصاحبه فنی سئو سایت قدرت سئو خود را به نمایش بگذارد.

به آینده و پیشرفت سئو وب سایت مشتری اهمیت نمی دهند و به عملکرد وب سایت در دراز مدت توجهی ندارند و دوست دارند قدرت سئو خودشان به کارفرما به رخ بکشند و قدرت خود را در سئو سایت نمایش دهد.

فکر می­ کنند که انجام این اقدامات در طولانی مدت برای وب سایت بی­ خطر است.

بسیاری از متخصصین سئو کلاه سیاه با آگاهی از این موضوع که این اقدامات برای وب سایت خطرناک است این کار را انجام می­ دهند. اما چرا؟

برخی از این سئوکاران نوع سئو سایت را به چالش می ­کشد. جایی که می­ توانند با تبلیغات و بازاریابی رتبه بگیرند با انجام تکنیک­ های سئو کلاه سیاه رتبه بالایی را به سرعت به وب سایت می ­دهند که باعث می­ شود گوگل دامنه آن­ها را ببندد و وب سایت را جریمه کند.

آن­ها هم به راحتی دامنه وب سایت را عوض کرده و با دامنه جدید از نوع شروع می­ کنند.

خیلی خوب است که سئو وب سایت خیلی سریع انجام بشود تا به فروش و بازدید خوبی برسید.

هر سئوکار می­ تواند از این تکنیک­ کلاه سیاه را روی وب سایت­ خودش انجام دهد. اما این اقدامات را به هیچ عنوان روی وب سایت­ مشتریان خود انجام ندهید.

مشتریان مایلند در بلند مدت در سئو سایت نتیجه بگیرند و در جستجو باقی بمانند در نتیجه پیشرفت آهسته و پیوسته در سئو سایت خیلی بهتر از رشد سریع و ناپایدار است و ممکن است نتایج پرخطری به همراه داشته باشد.

در نتیجه مشتری دامنه خود را از دست می دهد.

2.نوع کاری برخی وب سایت ها محیط رقابتی تری دارند.

بسیاری از وب سایت ها به دلیل نوع فروش و کارشان در وب سایتشان از استراتژی­ های بازاریابی تهاجمی استفاده می­ کنند.

احتمالاً وب سایت هایی که به صورت هرزنامه مرتب برای شما ایمیل ارسال می کنند را دیده اید.

اغلب وب سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده می­ کنند از این تکنیک ارسال پیام (هرزنامه) استفاده می­ کنند و پیام هایی مرتب از هر کانال و درگاهی (ایمیل، پیامک و شبکه های اجتماعی) شروع به بازاریابی تهاجمی می­ کنند.

به عنوان مثال وی سایت هایی مانند: وب سایت­ های فروش آنلاین ­دارو و وب سایت های رهن و اجاره و وب سایت های ارائه وام و تسهیلات و غیره همگی از تکنیک­ های سئو کلاه سیاه به عنوان بخشی از سئو سایت و بازاریابی آنلاین استفاده می­ کنند.

در نتیجه بیشتر وب سایت­ هایی که از این تکنیک سئوکلاه سیاه استفاده می­ کنند گوگل در بیش­تر مواقع انتخاب دیگری ندارد جز اینکه این وب سایت­ ها را در رتبه­ بندی قرار دهند زیرا گوگل به خوبی می داند این گونه وب سایت ها در این صنف کاری هیچ رقیبی ندارند و هیچ گونه محیط رقابتی وجود ندارد.

سئوکارانی این روش می ­­بیند و نتیجه را می­ بیند فکر می کنند که این تکنیک روی همه وب سایت ها جواب می دخد و خیلی خوب کار می کند ( مخصوصا روی وب سایت هایی رقابت زیادی وجود دارد) که مطمئن باشید جواب نخواهد داد.

خوشبختانه بیش­تر تاکتیک ­های سئو کلاه سیاه در اکثر وب سایت ها به دلیل اینکه رقابت وجود دارد دیگر خروجی ندارد و کاربردی نیست.

فکر می­ کنید چه قدر شانس دارید که با تکنیک بازاریابی هرزنامه(ارسال پیام زیاد به کاربران) به رتبه­ های برتر گوگل برسید؟

سئو کلاه سیاه
سئو کلاه سیاه

3.بازار هدف در یک منطقه جغرافیایی، رقابت کمتر است.

هنگامی­ با سایر سئوکاران صحبت می کنید، متوجه می­ شوید حداقل یک یا دو سئوکار در خصوص چگونگی انجام تکنیک­ های سئو کلاه سیاه صحبت می­ کنند.

که این تکنیک­ ها چگونه بر رتبه سایتشان تأثیر می تواند داشته باشد با هم صحبت می­ کنند، اما فریب این صحبت­ ها را نخورید به دلیل این که سطح بلوغ سئو در همه کشورها یکسان نیست.

بنابراین نبود رقابت در یک کشور دریک حوزه کاری خاص شرایطی را فراهم می­ کند که بتواند در وب سایتش هر نوع سئو سایت را انجام دهد و رتبه بالایی نسبت به سایت­ هایی که در همان حوزه کاری رقابت شدیدی وجود دارد دریافت کنند.

هنوز هم در برخی کشورها می­ توانند از تکنیک­ های سئو کلاه سیاه استفاده کند به دلیل که گوگل الگوریتم متفاوتی در هر کشور دارد.

به دلیل این­که در یک کشور ممکن است وب سایت هایی رقابت کمتری وجود دارد و انجام سئو کلاه سیاه می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد و رتبه خوبی از گوگل بگیرد.

زمانی­ که با یک سئوکار در خصوص موفقیت­ های حاصل ار انجام تکنیک های سئو کلاه سیاه گوش می­ دهید سعی کنید همه عوامل موفقیت آن را از جمله موقعیت جغرافیایی آن سئوکار و سایت هدف را در نظر بگیرید.

4.سئوکاران روی یک کلمه کلیدی بسیار طولانی کار می کنند.

در سئو کلاه سیاه یا کلاه سفید اگر روی یک عبارت کلیدی به اندازه کافی طولانی باشد کار کنید به احتمال زیاد این عبارت برای سایت شما بهینه سازی خواهد شد و این عبارت برای وب سایت شما بسیار منحصر به فرد است.

بنابراین شما بدون توجه به نوع سئویی که انجام می دهد، احتمالاً از گوگل رتبه خوبی می گیرید.

اگر کسی به شما ب­گوید که سئو کلاه سیاه حیلی عالی است و می تواند رتبه وب سایت را برای یک عبارت هشت کلم ه­ای که شامل یک یا دو کلمه کلیدی بسیار جواب می دهد و کارآمد است، به هیچ وجه این حرف های او را باور نکنید.

تقریباً هرکسی که سئو سایت کار می­ کند می­ تواند با کمی تلاش به این امر دست پیدا کند و ربطی به سئو کلاه سیاه ندارد.

اکثر سئو کارها باهوش هستند و دانش سئو کافی را دارند که گول این حرف­ ها را نمی خورند.

اما من دیدم که بسیاری از سئو کاران مبتدی که در ادامه راه سئو به دلیل عدم آگاهی و دانش کافی می­ توانند در مسیر اشتباهی قرار بگیرند.

black-seo-world
سئو کلاه سیاه

5.برخی تاکتیک ­های سئو کلاه سیاه می تواند بر تاکیتیک ­های سئو کلاه سفید غالب شود.

بسیاری از کمپین ­های سئو سایت شامل پیاده سازی انواع استراتژی و تاکتیک ­های مرتبط با گوگل می­ باشد.

سئوکارانی در بیشتر موارد، در وب سایت چندین فاکتور و اقدامات سئو سایت را با هم انجام می دهند که در نتیجه نمی دانند کدام تاکتیک به عملکرد سئو سایت بیش­ترین تأثیر را گذاشته است و در نهاین سر در گم می شوند.

اگر یک سئوکار صد فاکتور سئو کلاه سفید و یک فاکتور از سئو کلاه سیاه را با هم انجام دهد می تواند منجر به رتبه­ بندی خوبی شود اما ممکن است تاثیر فاکتور سئو کلاه سیاه در مقیاس بزرگ بر سئوی کلاه سیاه غلبه کند.

زمانی که به عملکرد سئو وب سایت نگاه می­ کنید حتی اگر متوجه شدید که سئوی کلاه سیاه در حال انجام است، سعی کنید همه عوامل رتبه ­بندی درگیر را در نظر بگیرید و ارزیابی کنید.

6.گوگل هنوز وب سایت را شناسایی نکرده و یا کسی آن وب سایت را به گوگل گزارش نداده است.

تاکتیک­ های سئوکلاه سیاه بسیار قدیمی هستند.

گوگل به خوبی از این روش­ ها آگاه است.

این تکنیک ها در دراز مدت کار نمی­ کنند.

با این حال مواقعی هم وجود دارد که سئوکارها یک تاکتیک جدید کلاه سیاه را کشف می­ کنند و تا مدت­ها تا زمانی که گوگل متوجه آن نشده است از آن استفاده می­ کنند.

تاکتیک ­های جدید سئو کلاه سیاه مانند حفره­ایی است که گوگل هنوز نمی ­داند چگونه با آن برخورد کند.

بعضی از سئو کاران زمانی که متوجه این روال کاری سئو کلاه سیاه شوند از آن استفاده می کنند. برخی سئوکاران هم اگر حفره ای را پیدا کنند سریعاً به گوگل به عنوان اسپم گزارش می­ دهند.

در نهایت یکی از دلایل اصلی بروز رسانی الگوریتم ­های گوگل همین جلوگیری و شناسایی بسیاری از تاکتیک ­های سئو کلاه سیاه می ­باشد.

قبل از این که تصمیم بگیرد از تکنیک های سئو داخلی و سئو خارجی وب سایتتان استفاده کنید، تمام شرایط و عوامل آن را در نظر بگیرید.

این توصیه ای که گفته شد نه تنها در مورد تاکتیک­ های سئو کلاه سیاه، بلکه برای هر تکنیکی که می­ خواهید روی وب سایت اعمال کنید کاربرد دارد.

محسن زمانی هستم، برنامه نویس و طراح وب ، سئو هم بلدم . به هدف تفریح و سرگرمی این وب سایت رو طراحی کردم تا مطالبی که دوست دارم رو اینجا به اشتراک بزارم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.