12 فاکتور اساسی سئو داخلی که باید بدانید

12 فاکتور اساسی سئو داخلی

سئو داخلی (On-Page SEO) فرآیندی از سئو سایت است که در آن محتوا، برچسب‌ها و لینک‌های داخلی به منظور بهتر دیده شدن در جستجو انجام می‌شود.

در این مقاله آموزش سئو سایت می خواهیم در مورد 12 فاکتور اساسی سئو داخلی برای به حداکثر رسیدن سئو سایت موثر است، صحبت کنیم.

آیا تا به حال تتریس بازی کردید؟ اگر بازی کرده باشید می دانید که سطح به سطح که جلوتر می‌رود سرعت بازی بیشتر و بیشتر می‌شود و اگر در بازی سرعت عمل نداشته باشید خواهید باخت.

در سئو سایت در برخی جهات هم به همین روال بازی تتریس هستش و هر چه در سئو سایت و بهینه‌سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو جلوتر روید بایستی سرعت عمل بیشتری داشته باشید و فاکتورهای بیشتری را در نظر بگیرید.

به همین راحتی نیست که با یک سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس وب سایتی طراحی کنید و خیلی راحت شروع به تولید محتوا کنید و مطالب منتشر کنید و خیلی هم سریع صفحات وب سایتتان توسط گوگل ایندکس بشه و توقع داشته باشید مقاله‌های شما در نتایج موتورهای جستجو در بالاترین لینک قرار بگیرد.

ممکن است در کار سئو تخصص داشته باشید اما در سئو سایت کار یک متخصص سئو هرگز متوقف نمی‌شود.

کوچک ترین تغییر در الگوریتم‌های گوگل و یا بروزرسانی در محتوا می‌تواند وب سایت رقیب شما را از رتبه اول حذف کند به این معنی که باید همیشه با تغییرات همراه باشید.

به این معناست که در وب سایتتان بایستی حتما سئو داخلی (On-Page SEO) را مد نظر داشته باشید.

قبل از این که وارد بحث سئو داخلی (On-Page SEO) و توضیحی در خصوص فاکتور بدهیم، بهتر است یک دید کلی از نحوه کار موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو داشته باشیم.

اصول کار موتور جستجو

موتورهای جستجوی تعدادی خزنده و ربات‌هایی برای کاوش در سراسر اینترنت می فرستد و آنها از طریق لینک‌ هایی در صفحات و مقالات وب سایت می باشد از یک وب سایت به وب سایت‌های دیگر رفته و محتوا را دنبال می‌کنند.

از طریق فهرست نقشه سایت Sitemap به سایر محتوا مقالات دست پیدا می‌کنند و محتوای خوانده شده را به صورت نقشه برای خودشان ایندکس می‌کنند.

در فرایند کاوش خزنده های گوگل در اینترنت، خزنده ها محتوای وب سایت ها را ارزیابی می‌کنند و کامل متوجه محتوا وب شما می شوند و تعیین می‌کنند که چه نوع اطلاعاتی در وب سایت شما وجود دارد.

سپس گوگل محتواهای ایندکس شده مقالات را با توجه به الگوریتم‌های خودش (هوش مصنوعی) به پرسش‌ها و کوئری کاربران و جستجوگران نمایش خواهد داد.

هر چه محتوای مقالات وب سایت شما به پرسش‌های کاربران پاسخ‌های بهتری بدهد در SERP رتبه بالاتری خواهید گرفت.

در تلاش بی پایان گوگل برای ارائه بهترین نتایج به کاربران، الگوریتم‌هایش هر چند وقت یکبار به روز می‌شوند.

این تغییرات الگوریتم ها به ناچار منجر به تغییراتی در رتبه‌بندی برخی وب سایت ها از جمله وب سایت شما خواهد شد که اگر همچین اتفاقی بیافتد به فردی سئوکار نیاز دارید که سایت شما را بهبود ببخشد.

سئو داخلی
اصول کار موتور جستجو

سئو داخلی چیست و چرا سئو داخلی مهم است؟

سئو داخلی (On-Page SEO) که بعضی مواقع به آن سئو درون سایت (On-Site SEO) هم می‌گویند فرآیندی است محتوا، برچسب‌ها و لینک‌های داخلی صفحه به منظور بهبود سئو سایت برای موتورهای جستجو و افزایش ترافیک سایت بهینه‌سازی می‌شود.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی (On-Page SEO) اقداماتی می باشد برای افزایش سئو سایت و بهینه‌سازی وب سایت شما به کمک موتورهای جستجو برای درک بهتر وب‌ سایت شما است.

این کمک سئو داخلی به موتورهای جستجو با مزایایی همراه است و اولین مزیت هم افزایش بازدید و ترافیک ارگانیک وب سایت است.

در یک بررسی انجام شده، نتیجه جستجو گوگل، 68 درصد از کل کلیک‌ها را پنج لینک اول صفحه اول گوگل به خود اختصاص داده است و تنها تنها 74 درصد از کلیک ها مربوط به پنج لینک دوم صفحه اول گوگل می باشد و مابقی هم اصلاً دیده نمی‌شوند.

بنابراین اگر می‌خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید باید جز پنج لینک اول صفحه اول باشید.

دوماً وب سایت‌های رتبه برتر که نرخ کلیک CTR بالا و بهتری دارند در نتایج جستجوی موبایلی اولین لینک سایت در صفحه اول گوگل دارای نرخ کلیک CTR میانگین 93 درصد است.

این را هم در نظر بگیرید که 94 درصد از کاربران اینترنت از تلفن همراه خود برای جستجو استفاده می‌کنند و به دنبال کسب و کاری در نزدیکی اطراف خود هستند و این همان سئو سایت ارگانیک است که می‌تواند روی رتبه وب سایت شما تاثیر بگذارد.

امیدوارم تا این لحظه اهمیت سئو داخلی (On-Page SEO) را درک کرده باشید. اکنون وقت آن است که شروع 12 فاکتور اصلی رو بیان کنیم.

۱۲ فاکتور مهم سئو داخلی (On-Page SEO)

سئو داخلی (On-Page SEO) را می‌توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

  1. محتوا
  2. ساختار وب سایت HTML
  3. معماری وب سایت

هرکدام را جداگانه بررسی خواهیم کرد.

محتوا

قبلاً این جمله را شنیده‌اید: محتوا پادشاه است.

سئو سایت بدون محتوا مانند یک ماشین اسپرت و زیبا بدون موتور است.

این ماشین ممکن است زیبا باشد اما بدون موتور هیچ فایده‌ای ندارد و کاربردی نیست.

اما همه محتواها با قدرت برابری تولید نمی‌شوند.

محتوا سازی
محتوا سازی

در این بخش فاکتورهایی که باعث می‌شود محتوای باکیفیت داشته باشید تا سئو سایت را به حداکثر برسانید به شرح زیر است:

1) E-A-T

یکی از روش‌هایی که باعث می شود گوگل به وب سایت شما رتبه بدهد این است شما بر اساس E-A-T یا همان (تخصص، اعتبار ، قابل اعتماد بودن) تولید محتوا کنید.

داکیومنت آموزشی گوگل در خصوص تولید محتوا ۱۷۵ صفحه است که ۱۳۵ بار کلمه E-A-T عنوان شده که این نشان می دهد که چقدر این فاکتور در محتوا مهم و برای گوگل ارزشمند است.

E-A-T همان فاکتور مربوط به لینک ها و موارد دیگری از سئو داخلی می‌باشد که نقش مهمی در سئو سایت و محتوا دارد.

برای این که بیشتر در مورد E-A-T بدانید مقاله راهکارهای بهبود E-A-T را مطالعه کنید.

2) کلمات کلیدی

ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین راهی بتوانید تشخیص دهید محتوا خوب و باکیفیتی تولید کرده اید این است که بتواند براحتی به سوالات کاربران و عباراتی که جستجو می شود پاسخ دهد.

تمامی صفحات و مقالات دارای کلمات کلیدی هستند، کلیدهایی همان عباراتی هستند که در پرسش و پاسخ و کوئری کاربران مورد استفاده قرار می گیرد و جستجو می شود که این کلمات کلیدی هم باید در عنوان مقاله و هم در متن مقاله و یا در هر دو وجود داشته باشد.

پیدا کردن کلمات کلیدی در یک مقاله به تنهایی خودش یک تخصص است.

در بعضی از مقالات پیدا کردن و تشخیص کلمات کلیدی آسان است. مثلاً اگر وب سایت فروشگاهی مبل داشته باشید، احتمالاً کلمات کلیدی آن مسلماً “مبل”، “ست اتاق ناهارخوری” و “میز عسلی” می‌باشد. در ضمن در این فروشگاه باید کلمات کلیدی بلند مثل “بوفه‌های هنری مدرن” را در نظر داشته باشید.

به طور خلاصه هدف از کلمات کلیدی این است که اگر این را بدانید که مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند و در جستجو از چه کلماتی و جملاتی استفاده می‌کنند، محتوایی را تولید می‌کنید که در آن شامل عبارات و جملات که کاربران جستجو می‌کنند باشد عالی است.

تحقیق کلمات کلیدی در مقالات خودش که هنر و تخصص است که با تمرین به این مهارت جذاب دست پیدا خواهید کرد.

3) سئونویسی

تولید محتوایی که هم برای موتورهای جستجو مناسب باشد که فاکتورهایی که گوگل بیان کرده رعایت کرده باشد و هم آنقدر محتوا باکیفیت باشد که برای انسان اهمیت داشته باشد خواندنی و جذاب یاشد، در واقع شما یک هنرمند هستید و یک اثر هنری خلق کرده اید.

تولید مقاله و محتوایی که هم برای خواننده جذاب باشد و هم برای موتورهای جستجو و خزنده‌های گوگل بهینه شده باشد خودش چالش جذاب است.

برای تسلط در تولید همچین محتوایی بایستی برخی نکات را رعایت کنید:

بر خوانایی محتوا تاکید کنید: محتوای شما باید برای انسان براحتی قابل خواندن باشد تا کاربران بتوانند اطلاعاتی که دنبالش هستند را سریع پیدا کنند.

از کلمات کلیدی در محتوا بیش از حد استفاده نکنید: این تکنیک که به عنوان پر کردن محتوا از کلمات کلیدی شناخته می‌شود. برخی از سئوکاران بی‌سواد برای اینکه گوگل مجاب کنند محتوا را ایندکس کند یک پاراگراف را انقدر پر از کلمات کلیدی می‌کنند که کلاً معنی و مفهوم مقاله از بین می‌رود.

اما گوگل الان خیلی هوشمند شده و خیلی از وب سایت‌هایی که از این تکنیک استفاده می‌کنند را ایندکس نکرده و برای گوگل دید ضعیفی دارند.

اگر در وبسایتتان همچین کاری انجام می‌دهید مطمئن باشید در نتایج SERP گوگل دیده نمی شوید و یا به طور کلی از نتایج حذف می‌شوید.

جملات و پاراگراف‌ها را خلاصه کنید: تا حالا مقاله‌ای پر از پاراگراف‌های طولانی دیده‌اید؟ می‌دانید که چقدر خواندن این چنین مقالاتی سخت است پس تا آن جایی که می‌توانید محتوا را در جملات و پاراگراف‌های کوتاه و خلاصه شده قرار دهید تا کاربران بیشتر مایل باشند مطالب شما را بخوانند.

از عنوان های فرعی (زیر مجموعه) استفاده کنید: در محتوایتان تا می‌توانید زیر عنوان (عناوین فرعی) جذاب استفاده کنید. در ابتدا کابران کل محتوا را اسکن چشمی می‌کنند و اول هم عنوان های مقاله را می بینند. پس اگر از عنوان های جذاب و مرتبط با مقاله استفاده کنید کاربر را مجاب می کنید که مقالتان را تا پایین صفحه اسکرول کند و کاربر به پایین صفحه هدایت شود.

از لیست‌های توپر (گلوله‌ای) استفاده کنید: در محتوا تا جایی که امکان دارد از لیست‌های گلوله‌ای استفاده کنید این لیست‌ها برای کاربر جذاب است باعث می‌شود کاربران این لیست‌ها روزنامه‌ای وار بخوانند.

4) ویژگی‌های بصری

استفاده از تصاویر، ویدیوها و اینفوگرافیک‌ها در وب سایت خیلی به جذاب‌تر شدن مقالات شما کمک می‌کند و به شما فرصت می‌دهد تا سئو سایت خود را تقویت کنید.

بیش از ۳۶ درصد از کاربران هنگام خرید آنلاین از جستجوی تصاویر گوگل استفاده می‌کنند ،به این معنی که اگر در مقالاتتان از تصاویر استفاده نمی‌کنید این درصد از ترافیک را از دست داده‌اید.

سعی کنید از تصاویر و ویدیوهایی استفاده کنید که با متن مقاله شما در ارتباط باشد.

برای جلوگیری از بارگذاری و لود کند صفحات سایت حتماً تصاویر مقالات را فشرده سازی کنید و همچنین از فرمت مناسبی برای تصاویر استفاده کنید.

حتماً مقالات پس از انتشار در وب سایت، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا فرصت گرفتن بک لینک را از سایر وب سایت ها داشته باشید که این کار به تقویت E-A-T سایت شما کمک می‌کند.

ویژگی‌های بصری
ویژگی‌های بصری

HTML

HTML در واقع یک زبان نشانه‌گذاری با کدهای ساختار یافته است که برای راحی ساختار صفحات وب و نمایش محتوا مقالات مورد استفاده قرار می گیرد.

HTML به مرورگر می‌گویند که چه چیزی را نشان دهد و در کجا نمایش دهد و به موتورهای جستجو می‌گوید که مقالات وب سایت شما در چه محتوایی دارد و گوگل به وب سایت شما چه رتبه ای خواهد داد.

در این قسمت فاکتورهایی که در این ویژگی موثر است را خواهیم گفت.

5) تگ‌های عنوان

تگ‌های عنوان یکی از مهم‌ترین بخش مقالات است و می تواند روی سئو تاثیر بالایی داشته باشد.

به خودی به خود تگ عنوان به شما این امکان را می‌دهد برای مقاله عنوان اختصاص دهید اما خود عنوان باعث بالا رفتن رتبه‌بندی در SERP نمی‌شود.

اگر عنوان مقاله شما مرتبط با متنی باشد که کاربران جستجو می کنند باشد و عنوان شما پرترافیک باشد و عناوین مفهوم جذابی داشته باشد، می‌تواند تاثیر خوبی در دیده شدن مقاله شما در گوگل داشته باشد.

6) متا توضیحات (meta description)

متا توضیحات (meta description) در مقاله می‌تواند تا حدودی به رتبه شما در سئو سایت کمک کند البته استفاده از متا توضیحات بیشتر برای کمک به گوگل و خزنده‌هایش می باشد که استفاده از متا توضیحات (meta description) دو مزیت دارد:

اولی این که به گوگل کمک می‌کند که بفهمد مفهوم مقاله شما چیست و در مورد چه موضوعی محتوا تولید شده است و دوم که از همه مهمتر هستش این که تأثیر زیادی بر CTR شما دارد.

درج متا توضیحات (meta description) مناسب برای مقاله به جستجوگران کمک می کند که درک بهتری از محتوای مقاله داشته باشد و گوگل سریع تر مقاله شما در نتایج نمایش می دهد که در نتیجه منجر به کلیک بیشتر می‌شود.

در واقع متا توضیحات (meta description) به عنوان یک راهنما برای محتوای مقاله شماست در نتیجه در استفاده از آن و درج متا توضیحات مناسب و کاربردی غافل نشوید.

7) بهینه‌سازی تصاویر

در ابتدای مقاله در خصوص اهمیت بالای تصاویر در وب سایت صحبت کردیم الان قصد داریم بیشتر در این خصوص صحبت کنیم.

چند نکته مهم در خصوص بهینه‌سازی تصاویر:

  • حتماً برای تصاویر، متن جایگزین alt قرار دهید.
  • برای بارگذاری سریع‌تر مقالات، تصاویر را بهینه کنید و در مقالات از تصاویر در اندازه و فرمت مناسب استفاده کنید.
  • در عنوان نام تصویر بهتر است نام تصویر با معنی و مفهوم و مرتبط با مقاله باشد نه نام بی معنی مانند: img-01
  • حتماً بررسی کنید تصاویر مقالات برای موبایل و اندازه‌های کوچکتر صفحه نمایش بهینه شده باشد.
بهینه‌سازی تصاویر
بهینه‌سازی تصاویر

8) برچسب‌گذاری جغرافیایی (مناسب برای سئو محلی)

هدف ما از داشتن وب سایت فروش و دیده شدن در سطح جهانی می باشد اما هنوز خیلی از خرید و فروش‌ها در سطح محلی انجام می‌شود.

با انجام سئو محلی روی وب سایت می‌توانید با مردم اطراف خود ارتباط برقرار کنید.

در حالی که برای خیلی از وب سایت های بزرگ مانند اپل و سامسونگ سئو محلی معنی ندارد اما برای بسیاری از مشاغل کوچک و متوسط ، سئو محلی خیلی کاربردی و مهم است.

برای انجام سئو محلی سه تاکتیک اصلی وجود دارد:

  • بهینه‌سازی لیست و ایندکس کردن مواردی مانند نام و آدرس و شماره تلفن، آدرس وب سایت و توضیحاتی در خصوص کسب و کار و آدرس محل کسب و کار شما.
  • بهینه‌سازی محتوای محلی وب سایت خود، از جمله انتشار مطالبی و محتوایی در خصوص نوع کسب و کار و محیط کسب و کار خود در وب سایت.
  • بهینه‌سازی و ایجاد لینک خارجی (بک لینک) با سایر مشاغل و سازمان‌هایی محلی و کسب و کارهایی که اطراف شما هستند.

برای انجام سئو محلی حتماً آدرس فیزیکی و وب سایت کسب و کار خود را به عنوان کلمه کلیدی اصلی قرار دهید و در مقاله و محتوای خود هر کجا که لازم است روی آن کار کنید و از آن استفاده کنید.

معماری وب سایت

داشتن وب سایت با معماری مناسب دو دلیل مهم دارد: اول اینکه وب سایت به شیوه منطقی طراحی بشود که به طور موثرتری توسط موتورهای جستجو دیده بشود و دوم اینکه بتواند تجربه کاربری UX بهتری به کاربر بدهد.

عواملی که باید هنگام بهینه‌سازی و سئو سایت رعایت کنید معماری سایت می باشد که شامل موارد زیر می باشد:

9) سرعت وب سایت

یک وب سایت با لود و بارگذاری کند بیشتر از این که بازدیدکنندگان را خسته کند و وب سایت را رها کند در واقع به رتبه‌ی جستجوی شما آسیب می‌رساند.

سرعت وب سایت یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو سایت و عامل رتبه‌بندی در نتایج جستجو می باشد.

رسیدن به بالاترین سرعت سایت کاملاً نسبی و دائما در حال تغییر است و شما می‌توانید سرعت سایت را از طریق Core Web Vitals گوگل بررسی کنید.

اگر وب سایت شما حداقل استانداردها برای سرعت بارگذاری را ندارد مراحل زیر را انجام دهید:

  • انجام فرآیند فشرده‌سازی تصاویر و محتوای بصری (ویدیو و اینفوگرافیک ها)
  • کاهش ریدایرکت‌ها در وب سایت
  • استفاده از تصاویر و فرمت و اندازه مناسب
  • استفاده از caches در وب سایت
سرعت وب سایت
سرعت وب سایت

10) طراحی واکنش‌گرا (رسپانسیو)

در سال ۲۰۱۶ بر اساس گفته گوگل، حجم جستجوی موبایلی برای اولین بار از جستجوی دسکتاپ پیشی گرفت و در سال‌های بعد این اختلاف روبه افزایش است.

در حال حاضر بیش از ۵۶ درصد حجم مصرف اینترنت و ترافیک وب سایت‌ها از پلتفرم موبایلی در حال انجام است و تبلت‌ها تنها 4/2 درصد را به خود اختصاص داده است.

از آن جایی که استفاده بیشتر کاربران از موبایل می‌باشد گوگل هم وب سایت‌هایی طراحی سازگار با موبایل داشته باشد را در اولویت قرار داده و در نتایج جستجو وب سایت‌هایی که واکنش گرا باشد را در اولویت قرار می‌دهد.

البته وب سایت‌هایی هم وجود دارند که می‌تواند واکنش‌گرا نباشد اما در رتبه‌بندی گوگل باشد اما خود گوگل بیشتر وب سایت‌های واکنش‌گرا اهمیت داده و مورد بررسی قرار می‌دهد.

11) ساختار لینک

یک زمانی در افزایش سئو سایت، ساختار لینک تاثیر زیادی در رتبه‌بندی گوگل داشت اما اکنون با بروزرسانی الگوریتم های گوگل لینک ها نقش بسیار کمتری را در سئو سایت و رتبه‌بندی دارد.

این به معنی نیست که لینک ها مهم نیستند.

موتورهای جستجو لینک آدرس وب سایت شما را به عنوان امتیاز کلی لحاظ می‌کند اما الان اهمیتی که قبلاً داشت را ندارد با این حال شواهدی وجود دارد که ساختار لینک‌ها نقش مهمی در رتبه‌بندی اولیه دارد.

در واقع ساختار لینک در اولویت اصلی سئو سایت نیست اما می‌تواند تا حدی تاثیری داشته باشد.

12) لینک ها

در ابتدای مقاله یک صحبت در مورد تکنیک E-A-T انجام دادیم، یادتونه؟

یکی از بهترین راه‌هایی که وب‌سایت شما می‌تواند (تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن) را ایجاد کند داشتن لینک از سایر وب سایت‌های معتبر می‌باشد (بک لینک)

در سئو سایت سه نوع لینک وجود دارد:

  • لینک‌های داخلی – پیوندهایی که به صفحه دیگری در وب‌سایت خودتان هدایت شوید.
  • لینک خروجی – که به عنوان external links شناخته می‌شود لینک‌هایی هستند که از وب‌سایت خودتان به وب سایت دیگری اشاره می‌کنید،
  • لینک ورودی – که به عنوان بک لینک backlink شناخته می‌شود. لینک‌هایی هستند که از وب سایت‌های دیگر به صفحه‌ای از وب سایت شما اشاره می کند.

از بین سه نوع لینک، لینک‌های ورودی (بک لینک) به مراتب مهم‌ترین و با اهمیت ترین نوع لینک هستند.

این لینک‌‌‌‌‌ها بزرگ‌ترین مزیت برای سئو سایت را ارائه می‌دهد اما کسب بک لینک هم به مراتب خیلی سخت و زمان بر است.

سئوکارها از روش‌های متفاوتی اقدام به کسب بک لینک می‌کنند (سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید)

از جمله این روش ها شامل : استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تولید اینفوگرافیک‌های قابل اشتراک‌گذاری و حتی درخواست بک لینک از وب سایت‌های معتبر و مرتبط.

اما مراقب باشید همه لینک های ورودی (بک لینک) مفید نیستند و درگیر تکنیک های سئو کلاه سیاه نشوید.

برخی از آن‌ها به مراتب می‌تواند تاثیر معکوسی روی سئو سایت شما داشته باشد یا به عبارتی همان (بک لینک سمی) است که از جمله مواردی مانند: شرکت در انجمن‌های بی اعتبار و وبلاگ‌های جعلی و ثبت لینک وب سایت خود برای دریافت رتبه می‌باشد.

اگر این نوع بک لینک‌ها را رد نکنید می‌تواند به سئو وب سایت و رتبه شما در گوگل آسیب بزند.

ساختار لینک
ساختار لینک

سئو داخلی (On-Page SEO) یا سئو خارجی (Off-Page SEO)

ما در خصوص سئو داخلی (On-Page SEO) صحبت کردیم اما سئو سایتی به نام سئو خارجی (Off-Page SEO) وجود دارد که تفاوت هایی با سئو داخلی دارد.

سئو داخلی (On-Page SEO) هر کاری که صورت داخلی روی وب سایت انجام می‌دهید تا رتبه وب سایت خود را بالا ببرید به منزله سئو دورن صفحه می باشد.

از جمله تولید محتوا با کیفیت ،بهینه‌سازی کلمات کلیدی، ثبت توضیحات متا (meta description)، ثبت برچسب‌های عنوان meta tag و متن جایگزین برای تصاویر alt و بهینه سازی تصاویر و پیکربندی ساختار وب سایت است.

سئوی خارجی (Off-Page SEO) همه اقداماتی که در خارج وب سایت شما اتفاق می‌افتد و بر رتبه وب سایت شما می تواند موثر باشد.

از جمله اقداماتی مانند : بک لینک ، E-A-T ، ایجاد سئوی محلی و اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات گوگلی (تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک) می‌باشد.

بدیهی است شما کنترل بیشتری بر سئو داخلی (On-Page SEO) وب سایت خود دارید، اما لازم است فاکتورهای سئو خارجی را در نظر داشته باشید و برای رسیدن به رتبه مناسب در گوگل هر دو عامل را تا حدی انجام و رعایت کنید.

ابتدا باید روی ایجاد وب سایت و تولید محتوا با کیفیت و مرتبط تمرکز کنید به طوری که برای موتورهای جستجو بهینه باشد و سپس روی بک لینک و تبلیغات سایت و بقیه موارد کار کنید.

سئو داخلی (On-Page SEO) یک فرآیند مداوم است.

در پایان کار سئو سایت و بهینه‌سازی موتورهای جستجو به یک چیز خلاصه می‌شود:

انجام بهترین اقدامات برای ارائه اطلاعات ارزشمند به جستجوگران و اطمینان از این که وب سایت شما در صدر نتایج گوگل SERP قرار دارد.

هدف شما از داشتن وب سایت ارائه تجربیات خودتان به کاربران است و در عین حال ارزش وب سایت خود را به موتورهای جستجو بالا ببرید. خوشبختانه هر دو در کنار هم هستند و هر دو با بهینه‌سازی سئو داخلی و سئو خارجی شروع انجام خوهد شد.

در سئو سایت فاکتورها و مواردی هستند که می‌توانید کنترل کنید در ابتدا شروع کنید وب سایت خود را با دقت طراحی و مشکلاتی که دارد حل کنید و سپس روی محتوا و فاکتورهای سئو داخلی را کامل و با صبر و حوصله انجام دهید.

سپس برید سراغ سئو خارجی که نتیجه لازم را بگیرید. اما یادتان باشد نتیجه سئو خارجی لحظه‌ای نیست. هر روز مطالب و دانش سئو سایت خودتان بالاتر ببرید و دانش را روی وب‌سایتتان پیاده کنید و با تولید محتوا باکیفیت و صبوری به نتیجه خواهید رسید.

محسن زمانی هستم، برنامه نویس و طراح وب ، سئو هم بلدم . به هدف تفریح و سرگرمی این وب سایت رو طراحی کردم تا مطالبی که دوست دارم رو اینجا به اشتراک بزارم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.