سئو، به زمان، تعهد و تجربه نیاز دارد. آیا انگیزهای برای یادگیری سئو سایت و متخصص سئو شدن دارید؟ در این مقاله از بخش آموزش سئو سایت قصد داریم ۲۱ موردی که شما را به یک متخصص سئو تبدیل میکند را توضیح بدهم.
بنابراین پس شما تصمیم گرفته اید که یک متخصص بشوید. من کاملاً میتوانم بفهمم چرا مایل هستید.
دلایل زیادی برای دوست داشتن سئو و سئو سایت وجود دارد.
- سئو جذاب است.
- سئو سایت یک زمینه کاری زود بازده و پر تقاضاست شغلی است، که طول عمر زیادی در پیش خواهد داشت.
اما این بدان معنی نیست که سئو افرادی را جذب میکند تا به راحتی از آن کسب درآمد کنند و پول در بیاورند.
یک سری افرادی هستند که خود را سئوکار می دانند اما واقعاً سئو یک تخصص است و زحمت زیادی دارد تا به نتیجه ای مطلوب که به درآمد داشته باشد، برسید.
یک سری افراد هستند میروند از وب سایتها و وبلاگهایی مطالب و آموزش های سئو را یاد میگیرند و خیلی سطحی با مفاهیم سئو سایت آشنا میشوند و با همین مفاهیم و توضیحات ابتدایی سریعاً خودشان را سئوکار و متخصص سئو سایت معرفی میکنند و می روند سریع در لینکدین پروفایل خودشان را به عنوان یک متخصص سئو تغییر می دهند.
اما بعد از گذشت مدتی (مخصوصاً زمانی که به طور جدی درگیر کار سئو میشوند و به کارفرما تعهد می دهند) میفهمند که واقعاً سئو بلد نیستند و زحمت و تلاش هایی که روی سایت انجام میدهند نتیجه نمیدهند.
این افراد مثل افرادی هستند که با خواندن چند کتاب پزشکی خودشان را پزشک خطاب می کنند پس این روش در سئو سایت جواب نمی دهد.
تخصص در سئو یا متخصص سئو مانند هر تخصص دیگری نیاز به دانش کافی، تجربه، زمان و تعهد نیاز دارد. شما نمیتوانید با دانستن یک سری مفاهیم سطحی در سئو سایت، خود را سئو کار بدانید.
پس این روش جواب نمیدهد. کارشناسان سئو سالیان سال تلاش و مطالعه میکنند که بتوانند درزمینه سئو سایت تجربه و دانش کسب کنند.
آیا حاضر هستید این مراحل را بدانید و کمی با آنها آشنا شوید؟
در این مقاله می خواهیم ۲۱ نکته از مواردی که اگر خوب در هر مورد تلاش کنید میتواند شما را به یک متخصص سئو تبدیل کند.
1- اصول و مبانی سئو را یاد بگیرید.
برای متخصص شدن، در ابتدا باید مفاهیم اولیه و اصول سئو را بدانید و این را بدانید در ابتدا سئو سایت چیست و چه کاربردی دارد و باید این موضوع را درک کنید که کاربران برای جستجو عبارات در اینترنت چگونه با موتورهای جستجو تعامل می گنند و کاربران چه کلماتی و جملاتی را جستجو می کنند.
بدانید که موتورهای جستجو با چه الگوریتم و ساختاری به کاربران پاسخ میدهند و باید بدانید که چه کاری روی بهینه سازی محتوا انجام دهید تا هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو انجام دهید تا بهترین خروجی را داشته باشد.
اصول و مبانی اولیه سئو سایت به سه بخش اصلی خلاصه می شود:
- این که بدانید کاربران دنبال چه محتوایی هستند و هدف کاربر و انتظارش در محتوایی که دنبال آن میباشید چیست.
- این که عملکرد داخلی موتورهای جستجو به چه صورت است و بر طبق چه الگوریتم و ساختاری، محتوایی را به کاربران نمایش میدهد.
- این که با ابزارها و تکنیکهای مورد نیاز برای بهینه سازی وب سایتها آشنا شوید.
بدون دانستن مفاهیم و اصول اولیه سئو سایت ممکن است در یک موضوعی را خوب توضیح دهید اما نمیتوانید بگویید که چرا این موضوع اهمیت دارد.
مثل فردی میدانید که ۱۵ سال دریک صنعت فعالیت دارد اما نمیدانید این صنعت از کجا و چطور به وجود آمده است.
وقتی در اصول سئو سایت قوی و پیشرفته ظاهر شوید، می دانید که محتوا را به چه شکلی بهینه کنید تا سریعاً در نتایج دیده شود و در نتیجه شما در هر زمینهای کار کنید می توانید بسیار موثر و موفق عمل کنید.
۲- برای خودت یک وب سایت طراحی کن.
زمانی که مفاهیم و اصول اولیه سئو سایت را کامل درک کردید زمان آن رسیده که این مفاهیم و اصول را در وب سایت خودتان اعمال کنید.
اکثر حرفهایها اوصول سئو را با ایجاد وب سایت برای خودشان و پیاده سازی اصول سئو سایت روی آن آموخته اند.
فقط سعی نکنید که سئو شرکتهای بزرگ و سایت های برند را انجام دهید.
سعی کنید برای سایت خودتان سئو انجام دهید چیزی شبیه یک وب سایت، وبلاگی یا سایت آموزشی باشد را طراحی کنید و از طریق سایت خودتان مهارت های سئوتان را تقویت دهید.
سعی کنید محتوایی تولید کنید که هم برای موتور جستجو و هم برای کاربران و بازدید کنندگان خواندنی باشد،
محتوایی را تولید و بهینه کنید تا وب سایت شما در نتایج موتور جستجوها SERP ظاهر شود.
در وب سایت تان روی هر موضوعی که علاقه مند هستید کار کنید و تولید محتوا کنید.
سعی کنید در محتوا بیشتر زمان خود را روی بهینه سازی محتوا و سئو محتوا بکنید تا تولید و نوشتن محتوا.
٣- وردپرس را خوب یاد بگیرید.
بیش از یک سوم وب سایتهای دنیا با سیستم مدیریت محتوا وردپرس ایجاد شده است.
بنابراین اگر میخواهید یک متخصص سئو سایت شوید باید اصول آن را به خوبی اجرا و پیاده سازی کنید.
یکی از دلایلی که میگم باید وردپرس را خوب یاد بگیرید این است که بهترین ابزار و محیط برای یادگیری و تمرین سئو سایت است.
4- گوگل آنالتیکس (Google Analytics) و گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) را یاد بگیرید.
متخصصان سئو از طیف گسترده ای از ابزارها برای بهینه سازی محتوا و تجزیه و تحلیل سایت استفاده میکنند. در بین ابزارها Google Analytics و Google Search Console برای هر مرکز فرماندهی سئو سایت ضروری هست.
ابزار Google Analytics یک ابزار کامل برای تجزیه و تحلیل ها بازدید کاربران و گزارشات مربوط به توان یک سایت است.
ابزار سرچ کنسول گوگل Google Search Console به شما کمک میکند تا سایت خود را بهینه کنید و خطاها را بررسی و مدیریت کامل سایت (نقشه سایت، وضعیت ایندکس و صفحات سایت) را کامل داشته باشید.
متخصص شدن در سئو سایت مسلتزم تسلط بر هر دو ابزار است.
۵- هر روز درباره سئو سایت مطالب جدید بخوانید (بروز باشید).
یادتان هست در ابتدای مقاله در خصوص تعهد در سئو صحبت کردیم و اشارهای کردیم، شما برای متخصص شدن و داشتن تجربه کافی در سئو سایت بایستی هر روز مطالب جدیدی را در خصوص سئو و بهینه سازی سایت و جدید ترین تغییرات و پیشرفت در سئو مطالبی را مطالعه کنید.
موتورهای جستجو هر روز تغییراتی را در خود ایجاد میکنند و الگوریتم های جستجو خود را روزانه بروز می کنند و این تغییرات را اگر ندانید، نمیدانید چه تاثیری بر رتبه بندی سایت شما خواهد داشت.
اگر مسئولیت سئو وب سایت های مشتری و همکار را در اختیار داشته باشید، انتظار دارند در برابر این تغییرات موتورهای جستجو و الگوریتم هایش و پایین آمدن رتبه سایتشان، پاسخی در دست داشته باشید.
همگام شدن دانش شما با محتوای و دانش سئو سایت، روزانه شما را سرحال و متخصص نگه میدارد.
6- نحوه کار موتورهای جستجو خوب را درک کنید.
در روند کار سئو وب سایت، ممکن است فکر کنید که سرنوشت وب سایت شما در دستان موتور جستجو است و واقعیت ماجرا هم همین است.
به همین دلیل است که باید در مورد جدیدترین بروز رسانی های موتور جستجو و الگوریتم های آن بیشتر بدانید. این ربات های موتور جستجو هستند که در مورد کیفیت و ارتباط محتوای شما تصمیم میگیرند.
چندین عامل کلیدی این تصمیمات ربات ها را هدایت و تغییر می دهند. درک کاملی از ربات و هدف جستجو، ارتباط، کیفیت محتوا، پیوندها و لینک های خارجی و … به شما کمک میکند تا بهتر درک کنید که چرا الگوریتمهای موتور جستجو با توجه نوع محتوا شما تغییر رفتار میدهد.
موتورهای جستجو مانند جعبه سیاه هستند که هیچ موقع اسرار خودشان در مورد نحوه عملکردشان را فاش نمیکنند.
اما شما میتوانید با کمک فاکتورهای شناخته شده برای سئو و بهینه سازی سایت تا حدی متوجه شوید روال کار به چه صورت است و میتوانید سایت خود را در نتایج برتر جستجو نشان دهید.
7- دستورالعملهای ارزیابی کیفیت گوگل را بخوانید.
برای نگاه عمیق تر به عملکرد موتور جستجو کومل و رباتها، بهتر است راهنماییها و دستورالعملهای ارزیابی کیفیت گوگل را هر روز مطالعه کنید.
گوگل افرادی را برای رتبه بندی وب سایتها استخدام میکند و این افراد از طریق یک سری راهنما و فاکتورهایی که دنبال میکنند به وب سایت ها رتبه میدهند.
پس شما به عنوان سئو کار مبتدی که در شروع راه هستید نیاز نیست کامل بخوانید.
این افراد با توجه به سئو سایت شما، به وب سایت شما رتبه میدهند. شما ممكن است با تعریف ساده شده محتوا به عنوان E-A-T آشنا باشید:
- Expertise
- Authoritativeness
- Trustworthiness
اگر در شروع کار هستید و حتی در حد متوسط هستید، نیاز به مطالعه کامل این دستورالعمل و راهنمایی نیست، اما اگر می خواهید متخصص سئو شوید باید کل مطلب و دستورالعمل را مطالعه کنید.
این ارزیابهایی که گوگل استخدام میکند، متخصص سئو نیستند، آنها افراد عادی هستند مشابه رباتهای موتورهای جستجو که براساس این ارزیاب ها بر عملکرد وب سایت شما تاثیر می گذارند.
8- به SERPs نگاهی بیاندازید.
این جایی است که همه اقدامات به search engine results pages (SERPs) انجام می شود.
بیایید یک مثال هایی از صفحات نتایج موتورهای جستجو SERPs نگاهی بیاندازید:
- چگونه با هم ترکیب شدهاند؟
- چه محتوایی را نمایش میدهند؟
- چه کسی آن را خوب انجام می دهد؟
به نحوه تغییر نتایج جستجو هنگام جستجوی انواع مختلف پرس و جو توجه کنید.
ببینید چگونه نتایج جستجو دو عبارت “خرید لپ تاپ” و “بهترین لپ تاپ” با هم تفاوت دارد.
گوگل در مورد نتیجه و هدف پشت این کوئریها و پرسش ها تصمیم میگیرد، که کدام لینک و محتوایی را در چه قالبی ارائه دهد که فکر میکند کاربران بیشتر از همه این لینک و مقالات را می خواهند.
بنابراین به SERP مرتب نگاه کنید. (خیلی زیاد)
9- با سئو فنی یا همان Technical SEO آشنا شوید.
سئو فنی یا همان Technical SEO انجام کلیه اقدامات و راهکارهای فنی سئو سایت می باشد تا خریدن Crawl رباتها وایندکس بندی صفحات سایت شما را آسانتر کنید.
یکی دیگر از موارد سئو فنی می توان به راهکارهایی که سایت شما قابلیت استفاده در تمام صفحه نمایشها (موبایل) Responsive و سرعت بالا سایت و نظم بخشیدین به ساختار سایت و مدیریت فایل های سایت (فایلهای جاوا اسکریپت و … ) و همه را هکارهایی میباشد که بر نحوه عملكرد وب سایت شما تاثیر میگذارد.
این عوامل که در بالا گفته شد در میزان رتبه سایت در SERP نقش مهمی دارد.
شما در وب سایت میتوانید محتوای شگفت انگیزی داشته باشید اما سایت با سرعت پایین و لود بسیار کند یا وب سایتی با باگ ها و خطاهای زیاد به عملکرد وب سایت شما آسیب می زند و محتوای خوب و شگفت انگیز شما دیده نمی شود.
یک وب سایت با محتوای غنی و باکیفیت هم بر رقابت در سئو سایت در کنار سایتی با ساختار پایه ای محکم می تواند استراتژی شما افزایش دهد.
10- درباره استراتژی محتوا و تولید بهینه سازی و ارتقا محتوا آشنا شوید.
در حالی که سئو فنی به موتورهای جستجو کمک میکند تا سایت شما رابه طور موثرتری crawl کند و صفحات شما را ایندکس کند، بایستی به همان نسبت درک کاملی از محتوا و استراتژی محتوا و تولید آن داشته باشید تا محتوای درست به شما کمک کند تا با تجربه کاری خوب UX در سایت باعث افزایش زمان حضور کاربر در سایت و لینک سازی و سایر موارد سایت شما را بهبود بخشد.
از زمانی در موتورهای جستجو و الگوریتمهای گوگل( الگوریتم مرغ مگس خوار و … ) وارد کار شدند، محتوا باید به عنوان یک استراتژی اول در سئو سایت اقدام شود.
محتوا در وب سایت به این معنی نیست که در سایت به محض این که منتشر شد کاربران آن را سریع پیدا خواهند کرد.
محتوا پس از تولید حتماً باید برای کاربر و سپس برای موتور جستجو بهینه شود تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا بتواند محتوای شما را بخوانند و ایندکس صفحات و مقالات شما را در دیتابیس خودش دسته بندی و قرار دهد.
همچنین محتواهای تولید شده بایستی برای اهداف استراتژی های تبلیغاتی هم بهینه و پشتیبانی شود.
پس سئو سایت به تنهایی در موفقیت سایت شما کافی نیست و بایستی محتوا را در سایر کانالهای بازاریابی و شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام و لینکدین و … ) قرار دهید.
11- از تاکتیک های لینک سازی استفاده کنید که در واقع لینک کاربردی و معتبر باشد.
لینک سازی یا Link building یکی از اولین تکنیک هایی که هنگام اموزش سئو سایت در مورد آن خواهید آموخت و همچنین تکنیک لینک سازی یکی از مشکوکترین تکنیکهای سئو سایت (سئو کلاه سیاه) است.
برای تولید و بهره مندی رتبه از لینک سازی به لینکهای با کیفیت نیاز دارید نه تعداد لینکهای در سایت.
برای رسیدن به این نقطه نیازمند تولید محتوا باکیفیت و ایجاد رابطه با همکاران مرتبط در حوزه کاری سایت خودتان است.
روابط برای ایجاد لینک سازی یا Link building بسیار مهم هستند.
۱۲- ذهنیت چک لیست برای انجام کارهایتان را فراموش کنید.
ذهنیت انجام روال کارهای سئو به صورت چک لیست زمانی اتفاق می افتد که شما آن قدر روی یک کارتان متمرکز شده اید که دیگر در کارتان انعطاف پذیر نخواهید بود و زمانی یک تغییری در روال کار اتفاق بیافتد شما از آن بی اطلاع خواهید بود.
موتورهای جستجو همیشه درحال تغير الگوریتمهای خودشان هستند.
شما باید در روال کاری سئو سایت سازگار و انعطاف پذیر باشید و ذهنیت انجام کارها به چک لیست به معنای عبور کورکورانه از فهرست کارهایی است که بایستی انجام شود.
با گذشت زمان موارد موجود در چک لیست شما قدیمی می شوند و به بروز رسانی های جدید در سئو سایت را به حساب نمیآورند.
در نهایت انجام کارها به صورت ذهنیت چک لیست بر نتایج سئو شما تاثیر منفی خواهد گذاشت و در عوض بایستی ذهن خلاق، باز و نتیجه گرا داشته باشید.
اگر با وجود پایبندی به انجام کارهای سئو سایت به صورت چک لیست، رتبه سایت شما کاهش یافته است، خلاقانه فکر کنید. از دیگران کمک بخواهید. برای تغییر و تحول در سایت و سئو سایت آماده باشید.
۱۳- عضو گروه ها و کانال های سئو سایت و بازاریابی الکترونیک شوید.
یوتوب و لینکدین در حال حاضر پر از گروه ها و کانال های فعال و مفید برای متخصصان سئو سایت است.
در اینجا فقط چند مورد را خواهم گفت:
گروهها و کانال های یوتوب و لینکدین به شما این امکان را میدهد که با افراد با تجربه و متخصصی درحوزه کاری سئو آشنا شوید و اطلاعات خود را بروز کنید.
فقط هم دنبال گروههای سئو نباشید و دنبال گروه ها و کانال هایی که شامل بازاریابهای تولید کنندگان محتوا و حرفهای و شبکه های اجتماعی باشید.
اگر به تجارت الکترونیک و با بازاريابي B2B علاقه دارید به دنبال گروههای در آن حوزه باشید.
وسعت شبکه ای که میتوانید در یوتوب و لینکدین به آن دسترسی داشته باشید بینظیر است.
14- افراد حرفه ای و متخصص سئو کار را در توییتر دنبال کنید.
گاهی اوقات شما نیاز دارید از وب سایتها و وبلاگ ها دور بشید و استراحت کنید و بهتر است به جای آن در توییتر به دنبال افراد حرفه ای و متخصص سئو کار باشید و آنها را دنبال کنید.
از طریق این افراد سئو کار آخرین اخبار سئو سایت را مطلع شوید.
می توانید در گفت و گوها شرکت کنید و در مورد موضوع های سئو کلاه سفید و سئو كلاه سیاه صحبت کنید و اطلاعات خود را بروز کنید.
وقتی در توییتر افراد حرفه ای سئوکار را دنبال کنید دانش سئو شما تقویت پیدا میکند و شما را با دنیای سئو و آخرین اطلاعات سئو سایت با خبر میکند و به روز میشوید.
15- در کنفرانسهای سئو و بازاریابی شرکت کنید.
یکی دیگر از راههای تقویت مهارت های سئو خود، شرکت در کنفرانسها و رویدادهاست.
کنفرانس ها و وبینارها منابع عالی برای یادگیری بیشتر در مورد جنبه های خاص سئو و بازاریابی محتواست.
ارائهها و کنفرانس ها دارای راهنمای تخصصی در مورد موضوعاتی هستند که برای اکثر متخصصان سئو مهم است.
اکثر کنفرانس ها برای شرکت در آن قیمت بالایی دارند، اما یک کنفرانس عالی و خوب کاملاً ارزش سرمایهگذاری را دارد.
حضور در رویدادها به شما این فرصت را می دهد که مستقیماً با کارشناسان سئو و افراد حرفهای سئو و بازاریابی آشنا شوید و فرصت خوبی برای انتقال دانش و اطلاعات سئو به افراد علاقمند است.
16- پادکست گوش کنید.
زمانی که از خواندن مقالات و تماشا کردن ویدیو های آموزشی سئو خسته شدهاید میتوانید پادکست گوش کنید.
پادکست ها در سال های اخیر به شدت محبوب شده اند مخصوصاً پادکست هایی در خصوص سئو و بازاریابی.
پادکست ها را می توانید در حین رانندگی در مسیر رفت و برگشت یا در حین ورزش و آشپزی گوش دهید.
پادکست بهترین راه برای تغذیه مغز در حین انجام چند کار است.
شما میتوانید پادکستها را با توجه به تعداد، نوع، فرمت و مدت زمان نمایش، متناسب با علاقه خود پیدا کنید.
17- شبکه و رابطه شخصی خودتان را تقویت کنید.
شما همه چیز را نمیدانید؟ شما همه پاسخ ها را ندارید و مخصوصاً در سئو سایت این را مطمئنم که هیچ کسی همه چیز را نمیداند،
اما اشکالی ندارد. پس بهتر است رابطه خود را در دنیای اینترنت و شبکههای اجتماعی تقویت دهید و در پرسش ها و پاسخ ها شرکت کنید تا لحظه به لحظه دانش و تجربه خود را در سئو تقویت و بالاببرید.
در صنعت بازاریابی و استراتژی محتوا و سئو افراد بسیار حرفه ای وجود دارند و به نسبت افرادی هم هستند که دانش کمی دارند پس باید با هر دو افراد آشنا شوید و ارتباط برقرار کنید.
برای شروع ارتباطات خود را با دنیای اینترنت برقرار کنید.
از رسانههای اجتماعی برای شروع روابط استفاده کنید.
میتوانید از پلتفرمهایی مثل توییتر و لینکدین استفاده کنید.
بهترین راه برای ایجاد روابط و رشد شبکههای خود تمایل به اشتراکگذاری مقالات سایت است.
روابط بایستی دو طرفه باشد (بده و بستان)، مثل یک خیابان دو طرفه که باید ارتباط با مردم دوطرفه باشد.
سعی کنید تجربیات و تخصص خود را در وب سایت و سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
ایده این است که به طور مداوم با افراد در حوزه کاری خودتان در تماس و ارتباط باشیم و با مردم ارتباط برقرارکنیم.
با گذشت زمان این ارتباطات شمارا به عنوان یک متخصص میبینند.
پس مطالبی که دیگران به اشتراک گذاشته اند به اشتراک بگذارید و نظر دهید و در نهایت بایستی یک شبکه قابل اعتماد از افراد با تجربه را ایجاد کنید و با آن ها مسائل و موضوعات را عیب یابی کنید و نکات، تخصص، استراتژی ها و سایر آموخته های خود را به اشتراک بگذارید.
۱۸ – از دوره های سئو رایگان در وب سایت ها استفاده کنید.
یکی از مهم ترین مسائل در مورد یادگیری سئو، وجود داشتن انبوهی از اطلاعات رایگان در اینترنت که در دسترس شماست.
مطمئناً در آموزش های رایگان مطالب بدرد بخوری هم پیدا می شود و در دورههای رایگان زیادی که وجود دارد که از منابع و سایتهای معتبر و معروف پیدا میشود.
به عنوان مثال سایت Moz , SEMrush و از سایت Lynda.com. که میتوانید بر اساس موضوع مورد نظر در خصوص سئو سایت مطالب خوبی را بخوانید و یاد بگیرید.
19- همچنان به یادگیری و رشد مهارتهای خود ادامه دهید.
هیچ نقطه پایانی برای متخصص شدن وجود ندارد و بسیار مهارتهایی وجود دارند که در کنار سئو سایت شما را توانمندتر و قویتر میکند.
در کنار سئو سایت، توسعه و طراحی وب و حتی گرافیک را هم مطالعه کنید.
با صنعتی آشنا شوید که شما را در محتوا و تولید محتوای خاص متخصص کند.
گسترش مستمر مهارتهای خود، تخصص شما را عمیق تر میکند و شما را به عنوان یک منبع آگاه معرفی میکنند و می شناسند.
در نتیجه شما به واسطه تخصصی که دارید ارزشمند می شوید و میتوانید از این تخصص درآمد بیشتری کسب کنید و پولدار شوید.
20- از اشتباهات خود درس بگیرید و موفقیت های خود را تکرار کنید.
سئو یک علم دقیق نیست و کارشناسان از طریق آزمون و خطا و تجربه درکار چیزهای زیادی یاد میگیرند.
اشتباهات، اجتناب ناپذیر هستند از اشتباهات یاد و درس بگیرید و ادامه دهید و از طرفی دیگر وقتی کاری را انجام میدهید که کار میکند، آن را یادداشت کنید و دوباره انجامش بده تا زمانی که کار نکند و سپس این یک اشتباه می شود که می توانید از آن درس بگیرید.
نکته : هرگز از یادگیری و پیشرفت دست نکشید.
۲۱ – صبورباش.
همان طور که در ابتدای مقاله گفتم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو زمان زیادی از شما خواهد برد.
زمانی که سوار امواج تغییرات الگوریتم ها شوید، بروز رسانی های ابزارهای جستجو شما را نا امید میکند.
برای خودتان جامعه. هدف ایجاد کنید و هیچ یک از موارد اعلام شده در سئو سایت را نمیتوان با عجله انجام داد.
اما اگر برای آن اشتیاق بالایی دارید، شغلی پرپول وپر تقاضایی خواهد بود.
خلاصه می کنیم
متخصص سئو بودن دنیایی از فرصت ها را در اختیار شما قرار می دهد:
- شما می توانید نقش حیاتی در راه اندازی یک استارتاپ داشته باشید.
- شما می توانید موجودیت یک شرکت قدیمی 50 ساله را در اینترنت ارتقا دهید.
- شما میتوانید که به یک فردی که به تنهایی یک وب سایت دارد کمک کنید تا مخاطبان و بازدید شوندگان جدیدی را جذب کند.
- شما میتوانید به یک مغازه خورده فروش کمک کنید تا اهداف فروش بالاتر به صورت عمده را داشته باشد.
مهارت های زیادی وجود دارد که باید آن را یاد بگیرید و خود را توسعه دهید تا به یک منبع قابل اعتماد تبدیل شوید.
اما همه چیز، با صبر، صداقت و عطش برای یادگیری تحقق پیدا میکند.