سئو چیست و چگونه کار می کند؟

سئو چیست و چگونه کار می کند

در این مطلب از بخش آموزش سئو سایت می خواهیم درباره سئو سایت و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا به عبارتی همان سئو و بهینه سازی سایت که در نتیجه برای افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت و گرفتن رتبه از گوگل می شود، بیشتر بدانیم

شاید شما از اینجا و آنجا شنیده باشید که سئو سایت زمانی ضروری است که قصد داشته باشید بهینه سازی سایت را به صورتی انجام دهید که در نتایج جستجو کاربران در گوگل دیده شوید.

در نتیجه کامل سئو سایت منجر به فروش و بازدید وب سایت می شود و با انجام درست سئو سایت به صورت تکنیکال قصد دارید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

هدف شما از داشتن وب سایت فروشگاهی این است که تعداد مشتریان فروشگاه را افزایش دهید و همچنین تعداد تماس های دریافتی زیادی از کاربران داشته باشید و با ارائه محصول باکیفیت به مشتری باعث افزایش سفارش های آنلاین شوید و در نهایت درآمد بالایی برسید.

برای رسیدن به این هدف باید سئو سایت خودتون رو به بهترین نحو انجام دهید که در نتایج جستجو گوگل به صفحه اول و در سه لینک اول برسید.

نتایج بهینه سازی صفحات وب سایت، به شما کمک می کند که از گوگل رتبه بگیرید و کاربران با جستجو کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما وب سایت شما دیده می شود.

در ادامه کاربران در نتایج جستجو، لینک وب سایت شما رو می بینند و سپس وارد سایت شما شده و با ارائه محتوا با کیفیت به کاربر، منجر به خرید محصول شما شده و کاربر به مشتری وفادار وب سایت تبدیل خواهد شد.

اما ابتدا باید بفهمیم سئو سایت چیست؟

در این مقاله، در مورد انجام یک سری فرآیند و راهکارها و اقداماتی که توسط متخصص های سئو سایت برای بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و بسیاری موتور جستجوهای دیگر استفاده می شود، آشنا خواهید شد.

بیایید برای شروع با این سوال شروع کنیم، اینکه سئو سایت چیست؟

به هر حال SEO چیست؟ 

کلمه SEO مخفف جمله Search Engine Optimization می باشد که به معنی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد.

سئو سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ 

به طور کلی سئو سایت انجام یک سری اقدامات و فعالیت هایی بر روی وب سایت می باشد که به شما کمک می کند به صورتی بهینه سازی سایت را انجام دهید که وب سایت شما برای گوگل ارزشمند باشه و از گوگل رتبه بگیرید.

در نتایج جستجو کاربران ، وب سایت شما در صفحه اول گوگل و در سه لینک برتر نمایش داده می شود که باعث افزایش بازدید وب سایت و ترافیک ارگانیک خواهد شد.

اگر در وب سایت محصول داشته باشید و وب سایت شما فروشگاهی باشد، منجر به فروش محصول می شود. 

سئو چیست
سئو سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ 

سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

هرچه رتبه وب سایت شما نزد گوگل بالاتر باشد، کسب و کار شما بیشتر دیده می شود و احتمالاً اگر وب سایت فروشگاهی داشته باشد، منجر به فروش بیشتر خواهد شد و به درآمد خواهید رسید. 

اگر به تازگی در حوزه سئو سایت شروع به کار کرده اید ممکن است در اول راه کمی سردرگم شوید و گیج کننده به نظر برسد.

وب سایت‌ها، کتاب‌ها و مقالات زیادی در اینترنت وجود دارد که به شما برای آموزش سئو سایت کمک می کند اما ممکن است بعد از مدتی متوجه شوید که بسیاری از این منابع و وب سایت های آموزشی سئو سایت ، اطلاعات متناقض و متفاوتی را ارائه می دهند. 

یکی از دلایل اصلی این که افراد در ادامه آموزش و مطالعه سئو سایتشان ناامید می شوند این است که اطلاعات و مفاهیم سئو سایت به طور مداوم در حال تغییر است و بروز می شوند. 

همچنین، این واقعیت وجود دارد که متاسفانه یا خوشبختانه  گوگل به طور مداوم رفتار الگوریتم و ربات های خودش رو هر روز داره تغییر می دهد.

در این تخصص باید همیشه اطلاعات سئو سایت خودتون را با اطلاعات سئو و بهینه سازی سایت و الگوریتم های گوگل بروز کنید (آپدیت باشید 😜)

سئو سایت در واقع یک نبرد و مسابقه بی پایان برای جلب توجه بیشتر کاربران به وب سایت شما می باشد.

هدف این است که گوگل را متقاعد کنید که وب سایت شما ارزش بالایی دارد و دارای محتوا باکیفیت برای کاربران است که در نتیجه گوگل، کاربران را به وب سایت شما هدایت کند.

What is SEO and site optimization
سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

سئو و بهینه سازی سایت چگونه کار می کند؟ 

به سوالات بیشتر شما و ابهاماتی که در حوزه سئو سایت ممکن است داشته باشید، پاسخ داده شده است.

آیا همه مسائل سئو سایت به لینک های سایت شما مرتبط است؟

آیا ساختار لینک URL در وب سایت واقعا مهم است؟

توضیحات متا یا همان meta description دقیقاً منظور چیست؟

آیا باید روزانه یک الی چهار پست وبلاگ حداقل ۲۰۰۰ کلمه ای برای بهتر شدن سئو منتشر کنیم؟

قبل از پرداختن به بخش های فنی و تکنیکال سئو سایت، من به سوالاتی که بیشتر در مورد این حوزه پرسیده می شود پاسخ خواهم داد.

آیا سئو و بهینه سازی سایت مرده است؟ 

آره. کاملا مرده است. 

کار ما با سئو سایت و شما کاربران تمام شد فقط الان باید تمام مباحث سئو را رها کنی (شوخی می کنم 😂).

اما این مورد رو دارم جدی میگم که سئو سایت به طور مداوم در حال مرگ است برای این حرفم هم دلیل دارم. 

یکی از دلایل اصلی این هستش که استراتژی ها و الگوریتم هایی که ما تا به این لحظه می شناسیم و با آن کار می کنیم، روز به روز با استراتژی های جدیدتر و موثرتر جایگزین می شوند.

بهترین شیوه های سئو سایت که تا به این لحظه یاد گرفتید یا می دانستید در حال حاضر منسوخ شده و استراتژی های جدید دوباره متولد و جایگزین شده اند.

اما باید واقع بین باشیم که در واقع سئو سایت مرده نیست، بهینه سازی سایت همیشه در حال تغییر و بروز شدن است.

اگر می‌خواهید در سئو سایت و بهینه سازی برای موتورهای جستجو موفق شوید، باید در این زمینه تلاش کنید و اطلاعات خودتون در زمینه سئو سایت بروز کنید. 

چه فاکتورهایی برای سئو و بهینه سازی سایت مهم هستند؟

در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فقط یک عامل و فاکتور طلایی وجود ندارد. 

یکی از متداول‌ترین پاسخ‌هایی که در سئو سایت از یک سئو کار دریافت می کنید این است: «خب، بستگی دارد…» که این جواب  ممکن است ناامید کننده باشد و دوست نداشته باشید بشنوید اما این حقیقت همین است. 

آیا در سئو سایت ، بک لینک ها اهمیت دارند؟ 

 بله، اما لینک دهی و بک لینک ها باید منطقی باشد یعنی با دلیل و با مفهومی درست لینک داده شود.

آیا برای رتبه بندی وب سایت، محتوا باید لینک های داخلی و خارجی داشته باشید؟ 

احتمالا، اما نه صد در صد که ضروری باشد

آیا طول و اندازه پاراگراف محتوا مهم است؟

 بله، اما یک پست طولانی با پاراگراف بی معنی و مفهوم از یک پست کوتاه و شگفت انگیز برتری نخواهد داشت.

با این سوال و جواب های متداول در مورد بهینه سازی سایت امیدوارم تونسته باشم مفهوم این که چرا گفتم سئو سایت مرده است رو داده باشم. 

سئو و بهینه سازی سایت چقدر زمان می برد تا جواب دهد؟ 

خب متاسفانه باز هم باید بگم بستگی دارد به …. 

چون فقط گوگل میتونه جواب سوالات بالا رو بده .

چون فقط گوگل دقیقا میدونه الگوریتم های خودش به چه صورتی کار می کنه. 

گوگل هر چند وقت یکبار مطالب و آخرین بروز رسانی الگوریتم های خودش را در وب سایت خودش منتشر میکنه و فهرستی از مهم ترین عوامل و فاکتورهای رتبه بندی وب سایت ها را اعلام می کنه. 

حقیقت این است که سئو و بهینه سازی سایت شما بستگی به استراتژی و اقداماتی که برای وب سایت انجام می دهید بستگی داره و می تونه هفته ها یا ماه ها طول بکشه تا نتیجه ای که مدنظر دارید را بدهد.  

اگر فرد سئو کار دیگری (رقیب شما) این اقدامات و فاکتورهای رتبه بندی گوگل را بهتر از شما انجام دهد ممکن است وب سایت شما با تمام تلاشی که برای سئو و بهینه سازی سایت خودتون کردین باعث بشه از نتایج برتر گوگل یا SERP خارج بشید و در نتایج صفحه اول مشاهده نشوید. 

What factors are important for site optimization for search engines
چه فاکتورهایی برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مهم هستند؟

تفاوت بین سئو داخلی (On-Page SEO) و سئو خارجی (Off-Page SEO) چیست؟

سئو داخلی به تغییرات و اقداماتی که در داخل وب سایت (محتوا و ساختار سایت) و اقدامات و فاکتورهای سئو محلی انجام می دهید اشاره دارد و بر روی سئو سایت شما تاثیر مثبت می گذارد.

به عنوان مثال اضافه کردن نقشه سایت Sitemap به وب سایت برای افزایش بازدید و راهنمای بازدید سایت .

سئو خارجی به استراتژی های سئو سایت و فاکتورهایی اشاره دارد که در خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد.

به عنوان مثال ایجاد بک لینک خارج از سایت شما به داخل به محتوا در وب سایت خودتان.

آیا خرید بک لینک بد است – آیا می‌تونم فقط بک لینک بخرم؟ 

بله می تونید یعنی هر قدر هم بخواهید می تونید بک لینک بخرید. هیچکس قرار نیست جلوی شما را بگیرد. 

اما این استراتژی شما (خرید بک لینک) به هدف بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یک استراتژی بسیار ناکارآمد است. 

به جای خرید بک لینک از هرجایی پیشنهاد می‌شود قبل از هر اقدامی راهنمایی‌های ما را در خصوص برای ایجاد بک لینک مطالعه کنید. 

باز هم تکرار می‌کنم به یاد داشته باشید که روند سئو سایت دائماً در حال تغییر و بروز رسانی است و چیزی که در حال حاضر کار می‌کند ممکن است چند ماه دیگر اصلاً جواب ندهد. 

What is the difference between internal SEO and external SEO
تفاوت بین سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

همیشه در حال تولید محتوا با کیفیت و به درد بخور باشید. محتوا با کیفیت همیشه برندست.

فاکتورهای زیادی اعم از ساختار سایت، و لینک دهی داخلی و بک لینک و …. برای سئو سایت و بهینه سازی سایت وجود دارد. 

تمام این فاکتورهای سئو داخلی و سئو خارجی مهم هستند و اما تولید محتوا با کیفیت و ارزشمند به صورتی که این محتوا اول برای کاربر جذاب و مفید باشد و سپس برای ربات های گوگل بسیار کاربردی و موثر باشد.

اگر می‌خواهید به لینک اول صفحه اول گوگل برسید اولین شرط، تولید محتوا با کیفیت و کاملا هدفمند و کاربردی برای انسان و سپس برای خزنده های گوگل باشد.

سعی کنید محتوا را به منظور راهنمایی کاربر به محتوایی کاملا منطقی به صورتی که کاملا کاربردی برای کاربر مفیذ باشد تولید کنید و با دلیل به سایر محتواهای وب سایتتان لینک دهید.

تولید محتوا چیست؟ و منظور ما از تولید محتوا با کیفیت و به درد بخور چیست؟

در این بخش چند نکته قبل از تولید محتوا بایستی بدانید:

  • کلمات کلیدی هنوز مهم و حیاتی هستند اما محتوا باکیفیت اهمیت بالاتری دارد.
  • خزنده های گوگل در ابتدا کل محتوا را تجزیه و تحلیل می‌کند و بعدش به دنبال کلمات کلیدی در مقاله شما می‌گردند.
  • هدف از ایجاد کلمات کلیدی در مقاله ، این است که گوگل کاربر جستجو کننده را هرچه سریع‌تر به نتایج درخواست شده برساند و نتیجه را نمایش دهد. 
  • در تولید محتوا کاربردی و ارزشمند بایستی از عناوین واضح و با مفهوم (غنی)  که شامل کلماتی از کلمات کلیدی، توضیحات متا و درج متن alt برای تصاویر و استفاده از تگ های عناوین (H1 … H6) از داشتن بک لینک مهم تر است. 
  • این فاکتور‌هایی که در قسمت قبل گفته شد بعد از تولید محتوا با کیفیت و بدرد بخور عوامل مؤثری هستند که به گوگل کمک می کند که محتوا مقالات شما بهتر و سریع‌تر در جستجو نمایش داده بشود و در نهایت رتبه بالایی از گوگل دریافت کنید. 
  • طول و اندازه کاراکتر در تولید محتوا مهم است و از ارتباط بین محتواها (لینک سازی داخلی) مهمتر است. 
  • گوگل در رابطه محتوا واضح گفته: «میزان محتوای لازم در وب سایت برای اینکه برای گوگل مهم باشد به موضوع و هدف صفحه و این که چقدر برای انسان رضایت بخش است، بستگی دارد». 
  • به طور خلاصه محتوا مقاله خودتان در ابتدا برای انسان تولید کنید و در مرحله دوم برای گوگل و ربات های آن بهینه کنید.
What is content production
تولید محتوا چیست؟

متا داده‌ها چیست؟

متا داده همان meta description عنوان و توضیحات خلاصه شده ای برای مقاله هستش که گوگل از آن‌ها در نمایش نتایج جستجو استفاده می کند.

  • متا داده ها به گوگل کمک می کند که با جستجو کاربر چه عناوین و شرحی را نمایش دهد.
  • عنوان و شرح متا داده‌ها خیلی باید ساده باشد.
  • در متن متا داده سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید اما تکراری نباشد و در عنوان و توضیحات متا هم تا آنجا که می شود از کلمات کلیدی استفاده کنید اما نه خیلی زیاد و بیش از حد معمول.
  • توضیحات متا باید نه خیلی جملات بلند باشد نه خیلی کوتاه و بایستی در حدود ۱۶۰ کاراکتر باشد که حتی از این تعداد گفته شده کمتر باشد بهتر است. 
  • توضیحات متا باید خیلی واضح و روشن و مختصر باشد و از متن جذابی استفاده کنید که کاربران را ترغیب کند روی لینک شما کلیک کنند.  
  • متا داده ها در عنوان و توضیحات مقالات را می توان به عنوان یک نوع محتوا تبلیغاتی برای کاربر و گوگل در نظر بگیرید.

چه دلیلی دارد کاربران در نتایج جستجو مایل باشند روی لینک شما در گوگل کلیک کنند؟

استفاده از متن و عنواین جذاب و کاربردی و استفاده متا داده‌ ها با محتوا مناسب ابزاری است برای تشویق کاربران که روی لینک شما کلیک کنند که در نتیجه باعث افزایش ترافیک ارگانیک و دریافت رتبه از گوگل می شود.

بک لینک در سئو و بهینه سازی سایت مهم هستند، اما …

گوگل اعلام کرده که بک لینک برای سئو و بهینه سازی سایت خیلی فاکتور مهمی هستش.

هرچه بک لینک ها در محتوا از عنوان های درست و از کلمات کلیدی مرتبط با مقاله استفاده شود و همچنین محتوای بک لینک ها به هم مرتبط باشد وب سایت شما بهتر در نتایج دیده شده و از گوگل رتبه خواهید گرفت.

 به طور خلاصه بک لینک ها فاکتور مهمی برای سئو و بهینه سازی سایت می باشد اما اعتبار و رتبه آن از تولید محتوا با کیفیت و کاربردی و مناسب کمتر است. 

تاثیر فاکتور تجربه کاربری (UX) روی سئو و بهینه سازی سایت

تجربه کاربری (UX) اگر به درستی در سایت پیاده سازی شود می تواند نقش مهمی در سئو و بهینه سازی سایت و گرفتن رتبه از گوگل داشته باشد. 

تجربه کاربری (UX) به عوامل زیادی مانند : طراحی سایت با ساختار مناسب و کاربر پسند و واکنش گرا و مناسب برای نمایش در موبایل و همچنین تولید محتوا با کیفیت و … بستگی دارد. 

اگر می‌خواهید در رقابت سئو سایت برنده شوید بایستی فاکتور UX باید در اولویت شما باشد. 

در ادامه بهترین روش‌های سئو سایت به شرح زیر است:

  • بعد از پیاده سازی تکنیک های سئو داخلی وب‌ سایت بایستی دو پارامتر مدت زمان ماندن کاربر در صفحه (CTR) و نرخ پرش (bounce rate) در سایتتان را لحظه به لحظه رصد و دنبال کنید. 
  • این دو پارامتر که گفته شد دلیلی برای رتبه‌بندی نیست اما به بهینه‌سازی وب سایت و تاییدیه ای برای انجام درست اقدامات سئو سایت تا به این لحظه انجام داده اید می باشد که متوجه شوید عملکرد و اقدامات شما با توجه بازخورد کاربران در وب سایت شما از همه لحاظ خوب است یا خیر که اگر جواب بله باشد، در نتیجه باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش سئو و بهینه سازی سایت شما خواهد شد.

سرعت وب سایت خیلی اهمیت دارد.

اگر می‌خواهید از گوگل رتبه بگیرید باید وب‌سایت شما در دنیای اینترنت کمتر از ۲ ثانیه بارگذاری شود.

برای انجام این کار، عواملی مانند فشرده‌سازی تصاویر، بهینه‌سازی کدهای داخلی ساختار وب و استفاده از هاست مناسب و پرسرعت از عوامل موثر در افزایش سرعت سایت شما خواهد شد. 

با ابزارهایی مانند Gtmetrix یا PageSpeedInsights می توانید سرعت وب سایتتان را بررسی کنید. 

با هوشمندتر شدن گوگل ، فاکتور تجربه کاربری UX و سرعت وب سایت نقش مهم تری نسبت به سایر فاکتورها در سئو و بهینه سازی سایت دارد. 

The effect of the user experience factor on site optimization for search engines
تاثیر فاکتور تجربه کاربری روی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

نمایش وب‌ سایت در موبایل (responsive) بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد. 

در سال ۲۰۱۸ گوگل به این سمت رفت که صفحات وب سایت شما باید در صفحات موبایلی Index شود به این معنی که وب سایت شما در نمایش نسخه‌های موبایلی به درستی نمایش داده شود که این مورد فاکتور مهمی در رتبه‌بندی گوگل و سئو سایت و بهینه سازی سایت دارد. 

گوگل اعلام کرد بیش از ۵۰ درصد از ترافیک اینترنت جهان از آن تلفن‌های همراه می‌باشد و این معنی فراگیری کاربران در استفاده از موبایل می‌باشد. 

گوگل اعلام کرده است، وب‌سایت‌هایی رتبه می‌گیرند که صفحات‌شان در نمایش نسخه‌های موبایلی (responsive) واکنش گرا باشد و محتوا و ساختار سایت با تمام جزئیات در تمامی دستگاه‌های موبایلی و تبلت به درستی نمایش داده شود. 

به طور خلاصه اگر می‌خواهید در نتایج موتور جستجوی گوگل همیشه اول باشید باید این فاکتور را حتما رعایت کنید. 

Website display on mobile
نمایش وب‌ سایت در موبایل

جستجوی صوتی گوگل را نادیده نگیرید. 

وقتی صحبت از جستجوی صوتی گوگل می‌شود اطلاعات متناقض و ناقصی در اینترنت وجود دارد.

گوگل در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که جستجوی وب‌سایت‌ها از طریق صدا (صوت) یا همان جستجوی صوتی گوگل ۲۰ درصد از نتایج جستجوی گوگل می‌باشد.

امروز بیش از یک چهارم آمریکایی از جستجوی صوتی گوگل برای رسیدن به نتایج استفاده می‌کنند در حالی که بیش از ۷۲ درصد از سئوکاران هیچ برنامه‌ای برای جستجوی صوتی ندارند.

آیا جستجوی صوتی گوگل مهم است؟

جستجوی صوتی گوگل از محبوبیت بالایی برخوردار است و روز به روز در حال افزایش است

سئوکاران بایستی دست به کار شوند و برای سئو و بهینه سازی سایت از طریق جستجوی صوتی گوگل اقدام کنند. 

در این بخش راه کارهایی برای سئو و بهینه سازی سایت شما برای جستجوی صوتی گوگل وجود دارد: 

  • محتوایی که می‌نویسید خیلی به زبان ساده و روان و عامیانه بنویسید و فقط برای خزنده های گوگل تولید محتوا نکنید .
  • در وب سایتتان یک بخشی به عنوان سیستم پرسش و پاسخ FAQ طراحی کنید و به سوالات متداول کاربران به صورت طبیعی و کامل و تا حدامکان کوتاه پاسخ دهید.

سئو و بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی گوگل یک امر ضروری و حیاتی نیست اما از الان باید اقداماتی انجام دهید که در آینده نه چندان دور این اقدامات به شما کمک خواهند کرد. 

Google voice search
جستجوی صوتی گوگل

سه نکته برای موفقیت واقعی در سئو سایت

در آموزش سئو سایت دو سطح وجود دارد:

موارد سئو فنی یا همان سئو داخلی (سئو تکنیکال) که در قسمت بالا تا حدودی صحبت کردم.

این مسائل فنی ممکن است روز به روز تغییر کند و به روز شود اما یکسری نکات هست که در سئو و بهینه سازی سایت همیشه ثابت است. 

۱) در سئو و بهینه سازی سایت اگر به صورت سایه یا مخفیانه کار کنید احتمالا به زودی شکست می‌خورید.

 شاید جملاتی مانند سئو کلاه سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری را شنیده باشید.

سئو کلاه سیاه شامل اقداماتی هستش که کاملاً در تضاد با فاکتورهای گوگل می باشد و کاملاً غیرقانونی است.

اگر گوگل متوجه این موضوع شود سایت شما را Ban یا جریمه می کند و دیگر وب سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود. 

یکی از اقدامات کلاه سیاه این که می توانید انجام بدین این هستش که برید ده تا وبسایت جدید ایجاد کنید و آنها را به هم متصل کنید و لینک سازی بین صفحات سایت رو انجام بدین و فکر کنید که خیلی کار خفنی انجام دادید.

سئو کلاه خاکستری یعنی همان اقدامات که گوگل پیشنهاد داده و فاکتورهای مهم رتبه‌بندی است اما در یک سری از موارد و فاکتورها زیاده‌ روی می کنید. 

سئو کلاه سفید سئویی که شما به عنوان سئو کار تمامی موارد و فاکتورهای گوگل را کامل و قانونی رعایت کنید.

شما با تولید محتوا درست و با کیفیت و مناسب از گوگل رتبه می گیرید و در نتایج جستجو کاربران شما در صفحه اول و درسه لینک اول نمایش داده خواهید شد. 

خیلی از سئو کارها از سئو کلاه خاکستری استفاده می‌کنند اما گوگل خیلی موارد را متوجه می شود و سریعا سایت‌شان را جریمه می کند.

برای موفقیت در سئو و بهینه سازی سایت سعی کنید فاکتورها و اقدامات را به طور صحیح انجام دهید.

اگر در سئو سایت کاری و اقدامی در سایت به شما حس بدی داد این کار را انجام ندهید و در صورت ادامه این روال بدونید به زودی از گوگل جریمه دریافت خواهید کرد.

۲) سایت‌تان را به کارشناسان حرفه سئو سایت بسپارید. 

ما سئو کار و متخصص سئو زیاد داریم و یک سری از آن‌ها به جهت دریافت کار ، ادعا و ضمانت می‌کنند که وب سایت شما در کوتاهترین زمان ممکن به ۳ لینک اول صفحه اول گوگل نمایش دهند اما بدنید این افراد قصد دارند فقط پول از شما بگیرند.

اطمینان حاصل کنید که سایت را به افراد متخصص سئو برون‌سپاری کنید و اگر هم خودتان قصد دارید سئو سایت را یاد بگیرید، حتما مطالب و مقالات آموزشی سئو را از منابع درست و مورد تایید گوگل را مطالعه کنید. 

۳) تست کنید، تست کنید و مجدد سایتتان را تست کنید. 

سئو و بهینه سازی سایت شما به عنوان یک چشم شما در اینترنت است و بایستی تمامی موارد و اقداماتی که انجام می دهید در لحظه بررسی و تست کنید. 

اگر در سئو سایت از تکنیک های مشکوک و کلاه خاکستری و سیاه استفاده کنید، در آخرین بروزرسانی های الگوریتم های گوگل ممکن است تمامی اقدامات غیرقانونی شما برملا شود و سایت تان را از دست بدهید.

اما در تمام فاکتورهایی که گوگل اعلام کرده را درست و قانونی انجام دهید، حتی اگر الگوریتم‌های گوگل هم تغییری کند برای سایت شما فرقی نمی کند و هیچ تاثیری منفی نخواهد گذاشت و درنتیجه شما از گوگل رتبه خواهید گرفت.

پس در نتیجه همیشه وب سایتتان را تست کنید و آزمایش همیشگی سئو سایت باعث می شوید همیشه در نتایج جستجو اولین باشید.

نتیجه می‌گیریم که: 

الگوریتم و فاکتورهای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو همیشه در حال پیشرفت و تغییر است. 

هر سئو کار دوست دارد برای اینکه وب سایت به بالاترین نتایج گوگل (SERP) برساند فرمول جادوی خودش را ارائه دهد و می خواهد این فرمول جادویی را به کسی اعلام نکند. 

اما خبر خوب این که سئو به این صورت جادویی کار نمی‌کند. 

توصیه من این است:

۱- مراقب رقبای خود باشید. 

۲- بهترین شیوه‌ها و اقدامات را در سئو سایت دنبال کنید.  

۳- تست کنید، تست کنید و مجدد سایتتان را تست کنید.

محسن زمانی هستم، برنامه نویس و طراح وب ، سئو هم بلدم . به هدف تفریح و سرگرمی این وب سایت رو طراحی کردم تا مطالبی که دوست دارم رو اینجا به اشتراک بزارم.

4 دیدگاه روشن سئو چیست و چگونه کار می کند؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.