سئو محلی چیست؟ راهکارهای بهبود سئو محلی

سئو محلی چیست

در این مقاله در بخش آموزش سئو می خواهیم در ابتدا بدانیم که سئو محلی یا Local SEO چیست و چه کاربردی دارد و چرا جستجو محلی اهمیت دارد.

و همچنین تفاوت بین سئو معمولی ارگانیک و سئو محلی چیست؟ و در خصوص استراتژی بازاریابی محلی چه چیزهایی را بایستی بدانید؟

جستجو محلی بخش جدایی‌ناپذیر در هر استراتژی سئو است که مشتریان در یک منطقه، شهر یا محله خاص هدف قرار می‌دهد.

سئو محلی یا Local SEO چیست؟

سئو محلی یا Local SEO همان سئو و بهینه سازی سایت اما به صورتی که وب سایت شما در نتایج جستجو محلی گوگل به صورت یک نقشه محلی نمایش داده شود و هدف آن برای بهینه سازی و افزایش رتبه‌ وب سایت می باشد.

این نوع سئو بیشتر مناسب مشاغل و کسب و کارهایی می باشد که هدف خرید و فروش محلی دارند.

صفحات وب سایت ایندکس شده (بهینه شده) شما، فرصت عالی برای کسب و کار محلی و سئو محلی می باشد که در نتیجه وب‌سایت شما در پرسش و پاسخ و جستجو کاربران با قدرت نمایش داده می شود.

بنابراین، اگر سئو محلی یا Local SEO و سئو ارگانیک با انجام تکنیک های سئو سایت با هم مرتبط شود می تواند اثری منحصر به فرد روی وب سایت شما و افزایش ترافیک ارگانیک شود.

بیایید از ابتدا شروع کنیم که سئو محلی یا Local SEO چیست و چرا سئو محلی اهمیت دارد؟

سئو محلی چیست؟

سئو محلی، عملیات بهینه‌سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در نتایج جستجوهای محلی است.

سئو محلی یا Local SEO در گوگل به این معنی می باشد که صفحات ایندکس شده وب سایت شما در قالب سئو محلی به شما کمک می کند رتبه بالاتری داشته باشید و وب سایتتان در محل اطراف خودتان (نقشه گوگل) بیشتر دیده شوید.

و در پاسخ به حجم بیشتری از درخواست‌ها و جستجوهای کاربران، وب سایت شما در نتایج بالاتری نمایش داده خواهد شد.

فکر کنید آخرین باری که در گوگل جستجو کرده‌اید چه چیزی بوده است؟ شاید «کفش مردانه» یا «مهدکودک‌ها» بوده است.

مأموریت و هدف گوگل ارائه بهترین پاسخ برای هر سؤالی که کاربران و جستجوگران می پرسند.

و در جستجوها، زمانی که الگوریتم‌های گوگل تشخیص دهند، هدف شما نتایج محلی است، یا اینکه دنبال چیزی در اطراف منطقه خود هستید.

نتایج محلی گوگل به صورت نقشه به طور برجسته در صفحه اول نتایج نمایش داده می شود که نتایج بدست‌آمده ممکن است با نتایج جستجو ارگانیک در مورد مشاغل و خدمات در منطقه شما نیز یکسان باشد.

به عنوان مثال: اگر عبارت «چه رستوران‌هایی باز هستند» را جستجو کنید، گوگل تشخیص می‌دهد که شما نیازمند به رستوران هایی در اطراف منطقه خود هستید که در نتایج سئو محلی نمایش داده می‌شود.

  • اطلاعات موجود در نتایج جستجو سئو محلی شامل:‌ نام کسب و کار، شماره تماس، آدرس وب‌سایت و تصاویر و ویدیوها و نظرات مشتریان و موارد دیگر را در وب ساییتان بهینه کنید و برند سازی کنید.
  • پیروی از دستورالعمل‌های وب‌ مستر گوگل و ایجاد یک وب‌سایت با تجربه کاربری (UX) عالی بهترین روش برای سئو و مخصوصا سئو محلی است.

این دو اقدام گفته شده بهترین روش برای اینکه در نتایج جستجو ارگانیک و جستجو محلی در بهترین جایگاه دیده شوید.

اما حتی می‌توانید بدون داشتن وب‌سایت هم در نتایج سئو محلی یا Local SEO گوگل ظاهر شوید.

زیرا نتایج گوگل عمدتاً از سرویس GBP شما استفاده می‌کند و نتایج سئو محلی یا Local SEO شامل اطلاعاتی می باشد که گوگل از سراسر وب گردآوری کرده است و حتی می تواند از پیشنهادات کاربران باشد.

گوگل برای نمایش نتایج سئو محلی یا Local SEO، دستورالعمل و فاکتورهای جداگانه‌ای دارد، که مهمترین آن فاکتورها نمایش کسب و کار شما در نقشه خودش است.

گاهی اوقات ما سئو کارها در مورد الگورتیم‌های جستجو گوگل و طریقه سئو و بهینه سازی وب سایت، تکنیک های سئو داخلی On-Page و سئو خارجی Off-Page و غیره صحبت می‌کنیم.

این موضوعات گفته شده و فاکتورها اگر در وب سایت شما به خوبی اعمال شودمی تواند تأثیر مثبتی در نتایج ارگانیک جستجو محلی تأثیر مثبتی داشته باشد.

geo-tag
سئو محلی

چرا سئو محلی یا Local SEO مهم است؟

در این قسمت آمارهایی را به شما اعلام کنم که زیر ثابت می‌کند که سئو محلی یا Local SEO چقدر برای مشاغل مهم است:

به گفته‌ی گوگل 76 درصد از افرادی که در گوشی موبایل اقدام به سئو محلی یا Local SEO می‌کنند از یک کسب و کار نزدیک منطقه خودشان دیدن می‌کنند و 28 درصد از جستجوها منجر به خرید می‌شود.

30 درصد از تمام جستجوهایی که مورد بررسی قرار می‌گیرند مربوط به مکان و محلی است. این گفته هم بر اساس گوگل است.

60 درصد از جستجوگران در یک نظرسنجی جستجو محلی گفته‌اند که هر روز به صورت محلی در گوگل جستجو می‌کنند.

در یک نظرسنجی سئو محلی نشان می دهد که 82 درصد جستجوگران در یک جستجو محلی، نظرات آنلاین کسب وکارها را قبل از خرید مطالعه می‌کنند.

86 درصد از مردم برای یافتن مکان کسب و کار مورد نظر به نقشه‌ گوگل متکی هستند.

موتور جستجو yelp در 92 درصد مواقع در پنج نتیجه جستجو برتر خودش برای جستجوهای محلی ظاهر می‌شود.

در سراسر جهان 74 درصد خریداران از وب سایت های فروشگاهی قبل از خرید، جستجو محلی انجام داده‌اند و عباراتی مانند «نزدیک‌ترین فروشگاه در نزدیکی آنها» و … را جستجو کرده‌اند.

بیش از نیمی از کاربران اینترنت در سراسر جهان از یک دستگاه تلفن همراه برای جستجو محلی استفاده می‌کنند.

83 درصد از جستجوگران از موتور جستجو گوگل برای کسب اطلاعات بیشتر مشاغل، از جستجو محلی استفاده می‌کنند.

55 درصد مردم از نقشه‌ گوگل، 44 درصد از نقشه‌ اپل ، 29 درصد از نقشه‌ یاهو و 31 درصد از نقشه بینگ استفاده می‌کنند.

چگونه گوگل رتبه سئو محلی یا Local SEO را مشخص می‌کند؟

گوگل الگوریتم‌های رتبه‌بندی جستجو ارگانیک خودش را به صورت راز کاملاً محفوظ نگه می دارد. اما در مورد آنچه که مربوط به سئو محلی یا Local SEO مورد نیاز است به طور شفاف و واضح بیان کرده است.

طبق گفته گوگل، از عوامل اصلی رتبه‌بندی سئو محلی عبارتند از:

  • ارتباط (Relevance)
  • فاصله (Distance)
  • برجستگی (Prominence)

ارتباط به این موضوع اشاره می‌کند که کسب و کار محلی شما تا چه حد با آنچه که کاربر جستجو کرده است نزدیک است و مطابقت دارد.

در وب سایتتان، اطلاعات کسب و کار خود را کامل و با تمام جزیبات قرار دهید این کار باعث می شود که به گوگل کمک می کند کسب کار شما را بهتر درک کند و بهتر بتواند کسب و کار شما را با جستجوهای کاربر مطابقت و نمایش دهد و وب سایت شما در جستجو و سئو محلی دیده شوید.

گوگل موضوع “فاصله” را این‌گونه بیان می‌کند: هر نتیجه جستجو کاربر چقدر از عنوان مکان کسب و کار مورد نظر فاصله دارد.

اگر کاربر در جستجو، مکان خاصی را مشخص نکند، ما فاصله را بر اساس اطلاعاتی که کاربر در حال حاضر قرار گرفته محاسبه می‌کنیم.

و برجستگی به این موضوع اشاره دارد که گوگل چقدر آن کسب و کار را شناخته شده می داند.

شاید از این فاکتور که الان گفته شده پیچیده‌ترین فاکتور رتبه‌بندی جستجو محلی باشد. زیرا الگوریتم‌های جستجو گوگل سعی می‌کنند ویژگی جستجو آفلاین را لحاظ کنند.

local-seo
سئو محلی

راهکارهای بهبود سئو محلی یا Local SEO

همان‌طور که می‌بینید سئو محلی یک ابزار ضروری برای مشاغل مختلف و کسب و کارهایی که در سطح منطقه اطراف خود به مشتریان محلی خدمات ارائه می دهند بیسار مناسب است. این کسب و کار ها شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های خدمات مالی و … می‌باشد.

در سئو محلی برای بهبود رتبه‌بندی جستجو محلی، همه عوامل و فاکتورهایی را که برای توسعه و اجرای یک استراتژی محلی موفق نیاز دارید، را به صورت لیست آورده شده است.

البته در حوزه سئو و مخصوصا سئو محلی داشتن وب سایت و پیاده سازی و اجرای فاکتورها خیلی به تجربه شما در سئو کمک خواهد کرد.

عوامل موثر در بهبود سئو محلی یا Local SEO :

  • قراردادن کلمات کلیدی در عنوان مقاله یا صفحات سایت
  • ثبت مکان کسب و کار در نقشه گوگل
  • ثبت آدرس فیزیکی در وب‌سایت
  • قرار دان سیستم رتبه‌بندی ستاره‌ دار به مقالات و صفحات
  • تکمیل فهرست GBP

محسن زمانی هستم، برنامه نویس و طراح وب ، سئو هم بلدم . به هدف تفریح و سرگرمی این وب سایت رو طراحی کردم تا مطالبی که دوست دارم رو اینجا به اشتراک بزارم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.