در این مقاله در بخش سئو سایت، قصد داریم با که بدانیم سئو داخلی یا همان سئو On-Page چیست و چه کاربردی دارد.
پس از این که کامل متوجه شدیم که سئو چیست سپس در خصوص سئو داخلی یا همان سئو On-Page در واقع راهی برای همگام سازی موتورهای جستجوی وب سایت شما به منظور پیروی از دستورالعمل های گوگل برای کسب رتبه صفر می باشد.
در اصل سئو On-Page، شما را به سمت ترافیک بهتر هدایت میکند و به شما کمک میکند تا به نرخ تبدیل Average CTR مشتری که مد نظراتان هست برسید.
سئو On-Page کمک می کند افراد از برند/شرکت مطلع شده، برای به روز رسانی ها از طریق ایمیل ثبت نام کرده و نسبت به خرید محصولات شما مشتاق تر شوند!
برای بهترین و ماندگارترین نتایج، استراتژی های سئو On-Page باید همراه با تاکتیک های سئو پیشرفته و سئو Off-Page انجام شود.
سئو داخلی چه کاربردی دارد؟
تکنیک های سئو On-Page انجام یک سری اقدامات داخلی روی وب سلیت خود تان است که بیشتر بر بهینه سازی عناصر صفحه برای رتبه بندی بهتر و ترافیک مرتبط تر از موتورهای جستجو تاکید می کند.
برخی از تکنیکهای رایج سئو On-Page شامل تولید محتوا با کیفیت و موارد و تکنیک های داخلی، URL و لینک سازی داخلی بین صفحات داخلی سایت، متا تگها و meta description و بهروزرسانی محتوای است.
سئو داخلی چیست؟
ضرب المثلی وجود دارد مبنی بر اینکه “محتوا پادشاه هست” یا همان ‘Content is KING’ تکنیک های سئو On–Page نیز در راستای همین الگو فعالیت می کند.
تکنیک سئو On-Page بیشتر بر بهینه سازی عناصر صفحه برای رتبه بندی بهتر و ترافیک مرتبط تر از موتورهای جستجو تاکید می کند.
وب سایت = محتوا (متن و تصویر) + HTML (کدهای ساختار سایت)
بر اساس فرمول بالا، مشخص است که چه عناصر بالقوه ای یک صفحه وب را می تواند تحت تاثیر قرار دهد.
در ادامه بحث، میخواهیم بگوییم که تکنیکهای سئو On-Page مسئله بسیار فراتر از کمک به موتورهای جستجو برای یافتن و تفسیر صفحه وب را شامل می شوند.
علاوه بر این، یک سئو On-Page مناسب و خوب جزئیات زیر را ارائه می دهد:
- درک صحیح محتوای صفحه برای کاربران
- درج توضیح کامل برای هر صفحه از سایت و ثبت آدرس صفحات سایت در نقشه سایت
- آیا صفحه راه حل مربوط به پرس و جوی و نیازی که کاربر را برآورده می کند یا نه.
- در نهایت، چه چیزی و چه نتیجه ای را به کاربر در صورت بازدید از صفحه وب مشاهده خواهد کرد.
سئو On-Page چگونه کار سئو سایت شما آسان می کند؟
در این بخش از مقاله، تکنیکهایی که باید تحت استراتژی On Page دنبال شوند، بحث خواهد شد. این مسئله به ما درک بهتری از نحوه عملکرد موثر صفحه روی تقریباً هر نوع کسب و کاری می دهد.
کوتاه سازی لینک (Short URLs)
در ابتدا بهتر است نگاهی به کوتاه سازی لینک ها یا همان اصطلاح (Short URLs) بیاندازیم.
URL هر چه کوتاه تر باشد در موتورهای جستجو (مثلا گوگل) و نتایج جستجو رتبه بالاتری دارد. این مورد در اکثر موارد صادق است.
طبق تحقیقات صورت گرفته، URL با تعداد کراکتر کمتر از 18 بهتر است از URL با تعداد کراکترهای طولانی کار می کند.
در ادامه، میخواهیم بگوییم که تغییر تعداد کراکتر URL موجود به یک آدرس کوتاه تر، عملکرد بسیار مناسبی به حساب می آید.
(نمونه ای از یک لینک کوتاه)
Short URL – domain.com/short-url
(نمونه ای از یک لینک بلند)
Long URL- domain.com/this-is-a-long-url-which-should-not-be-this-long
استفاده از کلمات کلیدی اصلی در متن لینک
اجازه دهید یک مثال دیگر را در نظر بگیریم:
اگر مقاله شما در مورد بهترین روش بازاریابی دیجیتال Digital Marketing وجود داشته باشد، URL چیزی شبیه به این آدرس خواهد بود:
domain.com/digital-marketing-best-practices
این تکنیک سودی نخواهد داشت، اما همانطور که دیدیم URL براساس کلمه کلیدی Digital Marketing ایجاد شده است، که کاربرد فوق العاده ای را در بر خواهد داشت.
هنگامی که پیوندها و لینک های شما در سایر شبکه های اجتماعی و سایر آدرس ها به اشتراک گذاشته می شوند، این کار مفید خواهد بود.
اجازه دهید سناریوی پیش رو بررسی کنیم:
domain.com/digital-290196
- از کلمات کلیدی Keyword خود در عناوین مقالات خود استفاده کنید
- افزودن لینک های خارجی از وب سایت های معتبر و بیشتر سایت های ایرانی مرتبط به کارتان
- ایجاد و تولید مقالات یا محتوای عمیق و به درد بخور.
طول متن محتوا بخش مهمی از تکنیک های اصلی برای بازاریابی سئو هستند. عنوان بحث باید مفصل همراه با توضیحات کامل و مقاله ای کاربردی و بدرد بخور برای کاربران سایت باشد.
هیچگونه شمارش کاملی لغات در این دسته وجود ندارد. بلکه می گوییم محتوا باید مفصل باشد.
به دو سناریو ذکر شده در زیر نگاهی بیندازید:
مورد مطالعاتی – عکاسی دستی با دوربین های DSLR’s
سناریو 1 – یک دوربین DSLR’s بگیرید، تنظیمات دستی را تنظیم کنید و شروع به عکاسی کنید.
سناریو 2 – ما تمام جزئیات را برای عکاسی دستی و اتومات را کامل بررسی و پوشش خواهیم داد و در مورد عکاسی در آب و هوا و متفاوت و نوع لنزهای مناسب برای آب و هوای متفاوت و ابزارهای اضافی مورد نیاز برای بهبود عکاسی دستی بررسی و مطاله کاملی خواهیم داشت.
از داشتن وب سایت های کند خودداری کنید
سرعت صفحه و سرعت بارگذاری سایت یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی سئو سایت است که در الگوریتم ها به ویژه برای دستگاه های تلفن همراه و صفحات وب روی مانیتورهای بزرگ در نظر گرفته می شود.
این مسئله به طور مستقیم به تجربه کاربر user experience مربوط می شود. بارگذاری سریعتر وب سایت شما علاقه کاربران را حفظ کرده و سبب می شود به دنبال گزینه های دیگر بروند.
حتما از CDN (شبکه تحویل محتوا) های معتبر استفاده کنید
همیشه آماده رشد کسب و کار خود باشید.
کاربران از نظر جغرافیایی تغییر خواهند کرد. داشتن یک CDN معتبر و با سرعت لود بالا برای کاهش زمان اتصال کاربر به سرور مناسب بوده و عملکرد فوق العاده ای به حساب می آید.
با تقویت رابط کاربری UX خود، UI خود را بهبود بخشید
صفحه وب سایت خود را برای هر کاربری در سایت مناسب کنید تا اطلاعات مورد نظر خود را بتواند بازیابی و بررسی کند و به همه اطلاعات سایت شما در یک نگاه دسترسی داشته باشد و به دنبال آن برای بخش توضیحات مفصلی ارائه شود.
مزایای سئو داخلی یا همان سئو On-Page
به عنوان یک صاحب کسب و کار، قطعاً به دنبال راه حلی مقرون به صرفه، تأثیرگذار، راه حل دائمی، خواهید بود که صرفه جویی در زمان را نیز در بر خواهد داشت.
با پیشرفت الگوریتم های موتورهای جستجو، وب سایت هایی که محتوای باکیفیت ارائه می کنند، به خوبی بهینه شده اند و رتبه بهتری در موتورهای جستجو دارند.
تکنیک سئو داخلی یا همان سئو On-Page تمام این مزایا را به شما ارائه می دهد – اجازه دهید ببینیم چگونه
1. مقرون به صرفه
شما مجبور نیستید برای این مسئله هزینه ای را بپردازید (یعنی بر خلاف تبلیغات).
طبق الگوریتمهای گوگل (پاندا تا Fred) ، سئو داخلی یا On-Page به تنهایی در حدود 35 درصد از کل تکنیکهای سئو کمک میکند و این درصد در آینده نزدیک افزایش نخواهد یافت.
شما بر خلاف سئوی خارجی Off-Page ، که در آن شرکای خارجی دخالت دارند، کنترل کامل دارید.
2. تاثیر
با حدود 35 درصد ارزش مشارکت، تکنیک سئو داخلی On-Page به شدت بر بازار دیجیتال شما تأثیر می گذارد.
با درج کلمات کلیدی تعریف شده واضح، ساختار درست و اصولی صفحات سایت، یک متخصص به طور ارگانیک رتبه بهتر و ترافیک بیشتری را در وب سایت خود دریافت می کند.
3. راه حل دائمی
تبلیغات پولی Paid promotions فقط برای یک دوره زمانی مشخص دوام میآورند و یک کسبوکار نمیتواند به طور کامل به آنها تکیه کند.
از سوی دیگر، سئو داخلی On-Page با ضربالاجلهای ثابت هدفمحور است. آنها را می توان برای مطابقت با سناریوهای مختلف سفارشی کرد (یعنی کار بر روی کلمات کلیدی مختلف).
4. نرخ بازگشت و خروجی بهتر
این تکنیک بهینه سازی جایگاه اول را در سئو دارد. سئو On-Page راه حل کامل و درست برای افزایش ترافیک در صفحه وب شما است.
5. صرفه جویی در زمان
برخلاف سئو Off-Page ، کاربر نیازی به صرف زمان و نیروی کار ندارد.
کنترل تکنیک های سئو روی صفحه آسان است و زمان صرف شده به نفع محتوای شماست که در عوض کمک ارزشمندی است.
6. نتیجه گرایی
برای این منظور از خوانندگان خود می خواهیم که به این بیانیه فکر کنند و سپس درباره آن بحث خواهیم کرد.
اجازه دهید اکنون در مورد چگونگی این اتفاق با تکنیک های سئو On-Page صحبت کنیم.
به عنوان یک کاربر، ساختار صفحه وب (یعنی عناوین) را به طور منطقی تری تغییر دادم (مانند <H1>، <H2>، <H3>……و غیره)، آدرس خود را با استفاده از ادغام نقشه گوگل در صفحه وب خود در اختیار کاربران قرار دادم. ، متا تگ ها را ارائه دادم، URL خود را کوتاه کرده و روی چگالی کلمات کلیدی خود، تگ Alt به فایل های تصویری، پیوندهای داخلی و غیره کار کردم.
تکنیکهای فوق و چندین تکنیک دیگر برای کاربران سئو On-Page وجود دارد، برخلاف سئو Off-Page ، که عمدتاً به بکلینک کردن و لینک دهی خارجی بستگی دارد و یک کار سختگیرانه با کمتر است.
چرا باید از سئو On-Page استفاده کنیم؟
- کسب و کار: دلیل اصلی استفاده از سئو On-Page برای هر کسب و کاری این است که سرعت گسترش کسب و کار را افزایش دهیم. این یکی از بهترین تکنیک های اثبات شده برای رتبه بندی و نتایج بهتر است.
- ساختار صفحات وب سایت: ارائه بک وب سایت زیبا یک هنر است و به عنوان یک تجارت، قطعاً نمی خواهید این مهارت را در وب سایت خود از دست بدهید. ساختار وب سایت باید به گونه ای باشد که با حذف پیچیدگی ها و زمان صرف شده در صورت وجود، کاربران را درگیر کند. اگر از سئو On-Page استفاده میکنید، قطعاً روی صفحه وب و ساختار طراحی وب سایت خود دوباره کار کنید یا که محتوا و ساختار صفحه را در اولویت قرار میدهید.
نتیجه می گیریم
کسبوکارها در روزهای اولیه که انسانها زندگی عشایری داشتند، فعالیت خود را آغاز کرده اند.
بدون شک تغییر سبک مبادله کالا به کالا به روش های تجارت مدرن دستاوردی ارزشمند بوده است.
شعار موفقیت برای کسب و کار امروزی این است که در جایی باشید که مشتریان شما هستند یا به عبارت ساده تر، “به طور مداوم در چشم مشتریان هدف خود باشید”.
سئو On-Page قابلیت کاربرد گسترده با قابلیت استفاده متفاوت دارد. رفتار سفارشیسازی آن (زیرا میتوانیم استراتژی خود را تغییر دهیم) برتری بیشتری نسبت به سایر تکنیکهای بازاریابی میدهد.
ما معتقدیم که خوانندگان و بازدید کنندگان سایت ما این حرفه را جدی بگیرند و همچنین آن را به عنوان حرفه خود دنبال می کنند.
من در انتهای بعضی مقالاتم به جهت تنوع و دوست داشتن و رفع خستگی (مطالعه مقالات) موزیکایی که دوست دارم رو میزارم که گوش کنید و حالش رو ببرید. مسلما مطالعه مستمر خیلی مفید و کاربردی نیست و لازم هستش یه مواقعی از موسیقی لذت ببرید.
امیدوارم موزیکای که میزارم رو دوست داشته باشید و اگر شما هم موزیکی دوست داشتید و به سبک من میخورد بگین که حتما در انتهای مقالات بعدی قرار بدم 🙂