سئو خارجی یا همان سئو (Off-Page) چیست

سئو خارجی یا همان سئو (Off-Page) چیست

در این مقاله در بخش سئو سایت، قصد داریم با که بدانیم سئو خارجی یا همان سئو Off-Page چیست و چه کاربردی دارد.

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یا همان تعریف سئو بیشتر تلاشی برای بالا بردن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو است.

در این فرآیند، شما باید روی تمامی جنبه‌های وب  سایت خود کار کنید  تا مطمئن شوید که می‌تواند توسط موتور جستجو تا حد امکان عمیق‌تر ایندکس شده و برای بهبود ارزش سایت خود در وب‌سایت‌های شخص ثالث که در یک گوشه بازار مشترک فعالیت می کنند لینک شوید.

فرآیند دوم به طور گسترده ای به عنوان SEO Off-Page شناخته می شود.

به عبارت دیگر، زمانی است که شما روی سایت های دیگر کار می کنید تا رتبه سایت خود را در صفحات نتایج موتور جستجو بالا ببرید.

ممکن است به نظر برسد که همه چیز در مورد ایجاد یک بک لینک به سایت شما است، اما مسئله به مراتب بیشتر از این است.

سئو خارجی چیست؟

انجام یک سری فعالیت هایی در بیرون از وب سایت خودتان و در سطح اینترنت برای ساییتان می باشد که در نتیجه رتبه سایت از نظر گوگل بالاتر رفته و گوگل به وب سایت شما اعتماد بیشتری می کند.

اهمیت سئو خارجی (Off-Page)

وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، می‌توانید با بهینه‌سازی وب سایت خود به چیزهای زیادی دست پیدا کنید.

مطمئناً، محتوا مهم و اصلی ترین کلید گرفتن رتبه از گوگل است در همین راستا رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو نیز اهمیت زیادی دارد.

اما، اگر وب سایت های دیگر به سایت شما را پیوند و لینک ندهند، گوگل وب سایت شما را قابل اعتماد نمی داند. بنابراین لینک سازی خارجی یا همان بک لینک به ایجاد شهرت خوبی برای وب سایت شما کمک می کند.

اکثر موتورهای جستجو به وب سایت هایی که توسط وب سایت های معتبر مانند گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری لینک شده اند، ارزش گذاری و رتبه بندی کرده و آنها را ضروری و قابل اعتماد می دانند.

نوع وب سایت هایی که به وب سایت شما پیوند می دهند نیز به همان اندازه وب سایت شما مهم است، زیرا به گوگل کمک می کند موضوع وب سایت شما را درک کرده و آن را در نتایج مرتبط لحاظ کند.

(پس حتما سعی کنید از وب سایت هایی که در حوزه کاری وب سایت خودتان فعالیت دارند بک لینگ بگیرید و لینک سازی کنید)

چرا باید از سئو خارجی (Off-Page) استفاده کنیم؟

در نظر داشته باشید کار بیش از حد بر روی سئو داخلی (On-Page) ممکن است منجر به بهینه سازی بیش از حد سایت و تأثیر منفی شود.

از سوی دیگر اگر از سئو داخلی (On-Page) برای افزایش اعتبار وب‌سایت استفاده کنید، کمک زیادی می کند تا برند شما برای کسانی که در وب سایت های خارجی مطلبی ر را مطالعه می کنند با شما آشنا شوند.

تکنیک های سئو خارجی (Off-Page)

اکنون که متوجه شدیم سئو سایت چیست و چگونه کار می کند، اجازه دهید نگاهی به برخی از تکنیک هایی که افراد در خارج از سایت استفاده می کنند بیاندازیم:

1. بازاریابی وبلاگی (Blog Marketing)

در بازاریابی وبلاگ (Blog Marketing) همه چیز در مورد یافتن و قرار دادن مطالب در وبلاگ های دیگر است که موضوعات آن،مشابه وب سایت شما را پوشش می دهند و نظرات متفکرانه ای را در بخش نظرات ارائه می دهند.

قبل از شروع، من به شما پیشنهاد می کنم وبلاگ هایی را بیابید که امکان ایجاد یک پیوند و لینک سازی به مقالات وب سایت شما را در بخش نظرات هم فراهم می کنند.

2. ارسال مقالات

هزاران وب‌سایت خوب ، سعی می‌کنند مقالات با کیفیت بالا را در نقاط مختلف در وب سایتشان قرار دهند و سپس سریعا توسط گوگل ایندکس کنند.

می توانید مقالاتی در مورد وب سایت خود یا موارد مفیدتری رار برای خوانندگان با پیوندهایی و لینک دهی به سایت خود ارسال کنید.

3. وبلاگ نویسی مهمان (Guest Blogging)

می توانید به وبلاگ نویسانی که در مورد موضوع کاری وب سایت شما می نویسند نزدیک شوید و با آن ها ارتباط برقرار کنید و برای آن ها یک پست مهمان برای آنها بفرستید که او نیز می توانند در وبلاگ و وب سایت خود آن ها را پست کند.

سایت همکار هم در قسمت پایین پست وبلاگ و یا وب سایت خودش می تواند یک پاراگراف اضافه کند و شما را به مخاطب و منبع پست معرفی کنند و مطلب را به حساب های رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی وب سایت شما پیوند دهد.

و همچنین در وسط پست خودتان ، می توانید به چند پست مرتبط خود لینک دهید. وبلاگ نویسی مهمان (Guest Blogging) یکی از موثرترین تکنیک ها برای انجام سئوی خارجی (Off-Page) از صفحه است.

محصولات وب سایت خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

در حالی که گوگل به صراحت نمی گوید که چه تعداد سیگنال از شبکه های اجتماعی بر رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر می گذارد، مقالات با رتبه بالاتر، اشتراک گذاری بالایی در فیس بوک و توییتر دارند.

تبلیغ وب سایت شما در رسانه های اجتماعی گامی عالی است زیرا علاوه بر کمک به سئو داخلی و خارجی، ترافیک بالایی را به سمت وب سایت به ارمغان می آورد.

1. دسته بندی دایرکتوری (Directory Submissions)

دایرکتوری ها وب سایت هایی در اینترنت هستند که سعی می کنند وب سایت ها را با انواع موضوعات مختلف دسته بندی و لینک دهند.

همه دایرکتوری ها دارای بخش هایی مانند فناوری، اخبار، آشپزی و هنر هستند. می توانید وب سایت خود را در این فهرست ها تحت یکی از دسته بندی های موجود دسته بندی کنید.

وب سایت های دسته بندی دایرکتوری (Directory Submissions) می تواند رایگان یا پولی باشد.

وب سایت هایی که به صورت دستی سایت را قبل از افزودن به فهرست خود بررسی می کنند، معمولاً بهتر هستند.

علاوه بر اینکه سایت خود را در دایرکتوری معرفی و ثبت می کنید، یک بک لینک به سایت نیز دریافت خواهید کرد و همیشه امکان ورود ترافیک از این دایرکتوری ها به سایت شما وجود دارد.

2. بازاریابی انجمن (Forum Marketing)

شما به راحتی می توانید انجمن هایی را در اینترنت پیدا کنید که موضوعی مشابه با وب سایت شما دارند.

شما می توانید در این انجمن ها ثبت نام کنید و عضو شوید و با افرادی که بحث کنید و با آن ها ارتباط برقرار کنید.

می‌توانید علاوه بر این سؤالات مربوط به مقالات وب سایت خودتان را با پیوند و لینک دهی کنید و به سوالات پاسخ دهید، یعنی ساختن پیوند و بک لینک به همراه پاسخ سوالات.

باید مطمئن شوید که هر نظری که می‌دهید مرتبط با مقالات سایت شما باشد و واقعا جواب سوالات را درست بدهید و بک لینکی که هم ایجاد می کنید واقعا مرتبط با سوال باشد و اسپم نباشد، زیرا ارسال لینک‌ها باعث محرومیت و لغو عضویت شما از انجمن می‌شود.

3. استفاده از Social Bookmarking

ارسال و نشانه گذاری وبلاگ یا وب سایت خود در سایت هایی مانند Digg، StumbleUpon، Propeller یا Delicious و غیره، تکنیک نشانه گذاری اجتماعی انجام سئو خارجی یا همان سئو Off-Page نامیده می شود.

این کار می تواند ایجاد پیوندها یا لینک هایی به سایت شما و ایجاد ترافیک مناسب در سایت اگر مقاله ای که نشانه گذاری می کنید جالب و جذاب باشد.

4. فهرست کسب و کار

اگر وب سایت شما شامل کسب و کاری می باشد که دارای آدرس فیزیکی است، باید آدرس وب سایت خود را به تعداد زیادی از سایت های فهرست کسب و کار اضافه کنید.

قرار دادن سایت شما در این لیست ها به افراد کمک می کند تا هر چه سریع تر همکاران خود را در حوزه کاری خودتان جستجو کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

انجمن های QnA مانند Quora

به غیر از انجمن های تخصصی، وب سایت ها و انجمن های زیادی وجود دارد که در آن افراد سوال می پرسند و افراد دیگر به آنها پاسخ می دهند.

می‌توانید به این سایت‌ها بروید و عضو این وب سایت ها شوید و به سؤالات مرتبط با کسب‌وکار یا محصولاتتان پاسخ دهید،

فراموش نکنید که به پست‌ها و مقالات وبلاگ و وب سایت مرتبط خود پیوند دهید و لینک دهی کنید و اطلاعات بیشتر را در وب سایت های همکار پیدا کنید.


این مسئله باعث می شود که ترافیک بالا و مرتبط به حوزه کاری خودتان را به سایت خود وارد شده و به ایجاد لینک و ساخت بک لینک کمک کند.

نتیجه می گیریم

این یکی از مهمترین عوامل موفقیت در سئو تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال است.

اکنون که با چیستی آن آشنا شدید و در ادامه باید با نحوه و روش های اجرای آن نیز آشنا شوید.

مطمئن هستیم که راه شما برای ادامه موفقیت در سئو هموار خواهد بود.

من در انتهای بعضی مقالاتم به جهت تنوع و دوست داشتن و رفع خستگی (مطالعه مقالات) موزیکایی که دوست دارم رو میزارم که گوش کنید و حالش رو ببرید. مسلما مطالعه مستمر خیلی مفید و کاربردی نیست و لازم هستش یه مواقعی از موسیقی لذت ببرید.

امیدوارم موزیکای که میزارم رو دوست داشته باشید و اگر شما هم موزیکی دوست داشتید و به سبک من میخورد بگین که حتما در انتهای مقالات بعدی قرار بدم 🙂

موزیک Lucky Sue از Men I Trust

محسن زمانی هستم، برنامه نویس و طراح وب ، سئو هم بلدم . به هدف تفریح و سرگرمی این وب سایت رو طراحی کردم تا مطالبی که دوست دارم رو اینجا به اشتراک بزارم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.